Eu sunt mic, dar ma cred mare …

PCNews îţi oferă şansa de a beneficia de reclamă gratuită pe acest site. Tot ce trebuie să faci este să ne trimiţi pe email (office@pcnews.ro) un articol pe o temă de interes general (de preferat să aibă legătură cu domeniul IT&C) şi noi îţi oferim spaţiu pentru un banner jpg 468×60 în pagina articolului scris de tine!

Astăzi cel care s-a încumetat este Just Ice. Subiectul ales de el este un editorial pe tema producatorilor mici

Sunt implicat activ in lumea IT de mai bine de 12 ani, inca de pe vremea cand lucrurile erau mult mai clare si bine trasate decat acum, cand globalizarea a inceput sa isi faca prezenta tot mai agresiv si in acest sector, dand peste cap multe din lucrurile bune care candva mentiuneau un echilibru clar.

Culmea este ca cei mai putin loviti de criza si globalizare au fost producatorii mici, care se adresau pietei entry-level, deoarece acestia reprezinta marea masa de cumparatori, si nu segmentul high-end-level, care in general este reprezentat fie de cei care vor ceva mai mult fie de entuziasti, care bineinteles ca sunt in numar mult mai mic si cumpara mult mai rar.

Toata treaba era clara pana acum ceva vreme, cand dintr-o data trendul producatorii mici, cum ar fi de exemplu ASRock (divizie ASUS dealtfel) sau BIOSTAR, au inceput sa se creada nume importante in industrie si sa atace un segemente superiore unde altii au muncit ani la rand sa isi faca un nume ca sa poata ajunge! Preturile la multe din produsele lor au luat-o razna, indepartand pe foarte multi dintre cei care devenisera clientii fideli ai acestor branduri, in general oameni cu venituri reduse sau cei care nu dadeau foarte multa importanta brandului. Ptr a sustine cu un exemplu personal acest lucru, pot doar sa va spun ca in 2005-2006, vanzarile de ASRock la noi in magazin au inregistrat cifre record. Practic 9 din 10 calculatoarele cumparate, aveau o placa de baza ASRock, ceea ce insemna un procent urias. Toate lucrurile au mers bine, pana cand cei de la ASRock au inceput sa urce preturile din ce in ce mai sus la produsele lor, multe dintre ele concurand chiar cu ASUS si bineinteles ca proportional am inceput sa vindem din ce in ce mai putin ASRock, lumea preferand sa aleaga un nume mare cum era ASUS, oferit la acelasi pret sau oricum cu o diferenta infima, sau au inceput sa se reorienteze dupa ECS, un producator care a mentinut o politica prin care raportul pret/calitate a ramas la un nivel bun. Anul acesta in , ponderea vanzarilor ASRock in magazinul nostru nu depaseste 3% din total, ceea ce cred ca spune foarte mult si se reflecta cumva si in vanzarile acestui producator.

Unii probabil ca acum vor fi de parerea ca evolutia este un lucru bun si … sunt de acord cu ei, insa cand ai un nume mic si ti-ai educat clientii intr-o directie bine aleasa, incearca sa mergi in aceasi directie, ptr ca cei pe care i-ai educat asa, vor avea mereu aceleasi pretentii de la tine si orice ai incerca sa schimbi nu va face decat sa ii indeparteze pe cei pe care pana in acel moment te-ai straduit din rasputeri sa ii fidelizezi!

Author: PCNews Team

Share This Post On

Comments

  1. CQ says:

    În cazul ASRock, să spunem că ai dreptate, face greşeala de a urca, încet, încet, cu preţurile, la nivelul companiei mamă. Însă în cazul Biostar te înşeli. Ei nu au o companie mamă care să acopere segmentele superioare. Iar produsele… în ultimii ani am tot testat modelele lor şi-ţi pot spune că de la 690G încoace, toate implementările lor, din seriile T-Series şi mai nou, T-Power, au fost de excepţie, aşa cum ţi-am spus şi în comentariul din articolul despre X58. Nu vorbesc în necunoştiinţă de cauză şi nu-mi dau cu presupusul despre anumite produse, am avut ocazia, ani la rândul, să testez aceste noi plăci înaintea lansării lor pe piaţă.

  2. ice4you says:

    Iti pun o intrebare:

    – intre Biostar si Asus, ambele produse fiind la acelasi pret, ce alegi?

  3. ice4you says:

    P.S. Vorbim impotetic si din punctul de vedere al unui cumparator, care imi intra mie astazi in magazin si ii pun oferta pe masa.

  4. CQ says:

    Dacă sunt un cumpărător neştiutor, dar cu o brumă de cunoştiinţe IT, aleg un ASUS. Eu… în calitate de cumpărător, aleg Biostar. Fără discuţie. De ce? Pentru că la banii ăia iei low-end ASUS, când ai putea lua high-end Biostar. Bineînţeles, cei care nu au avut contact cu acest producător sau nu au citit ceva review-uri… nu ar face o asemenea alegere. Însă, eu chiar şi aşa, tot aş alege un producător mai prost, cu produsul său de top decât invers. Pentru că iei mai mult, la aceeaşi bani. Ce-i drept, e discutabil acest lucru, din mai multe privinţe. Curios sunt însă dacă vânzătorii mei recomandă ASUS în detrimentul Biostar-ului, la acelaşi preţ (chiar m-ai pus pe gânduri). Pentru că eu mereu am pus clientul pe primul loc… şi asta pentru profitul nostru (un client mulţumit va reveni, unul păcălit… niciodată şi va face şi reclamă negativă) şi pentru că aşa e etic şi moral.

  5. ice4you says:

    Pai hai sa iti zic eu cum este cu Asus vs Biostar din spatele tejghelei … ASUS spre deosebire de alti producatori stiu sa isi vanda produsele stimuland vanzatorii in diverse feluri, de aici si faptul ca multi aleg acest producator! Eu ti-am explicat … analiza am facut-o din punctul de vedere al pietei, sunt la nivelul ei si ii iau pulsul … eu nu am mai vandut de 2 ani Biostar, desi il am in oferte, nimeni nu s-a aratat interesat de acest producator! Le-am vandut bine odata cu campania de 200EU lansata de guvern, atunci cand veneau aceste PC-uri din stoc dotate cu aceste placi ptr ca la acel moment erau cele mai ieftine, desi chiar si aici m-am lovit de cateva ori de intrebarea: Ce e ala BIOSTAR? Alta placa nu aveti?!

    Oricum am intoarce-o si oricat am spala-o, BIOSTAR este un nume mic care si-a obisnuit clientii cu produse bunicele si ieftine la fel ca si ECS, deci practic au un target … pe care l-au fidelizat, insa cand te mananca in partea dorsala si sari calul, acei clienti te parasesc deoarece ei mereu vor cauta pretul cel mai mic!

    Iti respect opinia, nu ma intelege gresit! Eu am facut aceasta analiza pe piata majoritara, care prefera un nume despre care cel putin au auzit, chiar daca nu stiu cu ce se mananca, mai ales cand aceste produse se invart in aceasi zona de pret.

    Toate cele bune si multumesc pentru opinie!

  6. CQ says:

    Îţi mulţumesc şi eu pentru că m-ai luminat, din spatele tejghelei (şi nu o spun ca jignire, Doamne fereşte, chiar îţi mulţumesc – mi-ai dat nişte informaţii interesante, pe care le voi verifica cu vânzătorii mei, mi-ar plăcea ca ei să aibe o „cultură” IT mai bine pusă la punct, astfel încât să facă recomandarea potrivită, ori de câte ori un client are o dilemă).

    O zi bună, să ai!

  7. ice4you says:

    Sa sti ca nu este vina lor! Eu sunt managerului magazinului in cauza si la inceput am incercat si eu o cultivare a gusturilor clientilor … stateam chiar eu zeci de minute la rand de vorba cu clientii si incercam sa ii lamuresc pana cand mi-am dat seama ca defapt cu cat incerc mai multe sa le explic cu atat intra ei in reflex de respingere avand impresia ca eu incerc sa le bag pe gat niste, citez “chinezarii”! Sunt rare cazurile in care am avut clienti care mi-au ascultat opinia, ptr ca marea majoritate ori vin gata blindati cu un nume in minte ori vin cu niste “experti” dupa ei care ii zapacesc de cap si de aceea cea mai buna tactica este aceea de a ii lasa sa aleaga ce vor ei!

    Bafta!