Noul Audi Q7

Audi a îmbunătăţit şi mai mult punctele forte ale modelului Q7, sporindu-i avantajele şi făcându-l mai rafinat, mai elegant şi mai eficient. Aceste caracteristici se regăsesc în motorul Audi Q7 3.0 TDI quattro, o versiune TDI diesel nouă şi ecologică. Beneficiază de cea mai ecologică tehnologie diesel şi consumă doar 8,9 litri de carburant la 100 de kilometri.

Noul Audi Q7

Noile accente ale zonei frontale şi ale celei din spate contribuie la crearea unui stil mai elegant şi la sporirea impactului vizual. Ledurile aranjate în benzi în formă de U asigură iluminarea diurnă alături de farurile cu xenon opţionale. Semnalizatoarele de direcţie sunt, de asemenea, alcătuite din leduri. Audi oferă, de asemenea, ca dotare opţională, o versiune de faruri de înaltă tehnologie care integrează atât faza scurtă, faza lungă şi iluminarea în viraje şi curbe, cât şi o fază lungă specială pentru autostradă, pentru prima oară la acest model. Hayonul restilizat are un contur mai puternic. Ledurile reprezintă o dotare standard pentru blocul optic spate. Pachetul pentru caroserie, cu elemente din aluminiu, adaugă un plus de stil designului exterior al automobilului. Pachetul pentru caroserie S line este destinată clienţilor sportivi.


Audi Q7

Audi Q7 are 509 centimetri lungime şi un ampatament de 300 de centimetri. Modelul este prevăzut cu un spaţiu interior deosebit de generos, un volum de încărcare de până la 2.035 de litri, precum şi o flexibilitate extraordinară în ceea ce priveşte organizarea spaţiului. Clientul poate comanda un interior cu cinci, şase sau şapte locuri. Funcţia easy entry îmbunătăţită facilitează accesul la locurile din spate.


Noul Audi Q7

Motoarele
– Cinci motoare, cu puteri de la 176 kW (240 cp) la 257 kW (350 cp), plus motorul V12 TDI care dezvoltă o putere de 368 kW (500 cp) şi un cuplu de 1.000 Nm
– Motorul 3.0 TDI clean diesel quattro, cel mai ecologic motor diesel din lume, cu un consum de carburant de doar 8,9 litri/100 km
– Motorul dezvoltat după un design nou 4.2 TDI, pentru reducerea consumului cu 1,2 litri, la 9,9 litri / 100 km şi creşterea puterii dezvoltate la 250 kW (340 cp)

– Sistem de recuperare a energiei pentru sporirea eficienţei, inclus în dotarea tuturor modelelor V6 şi V8

Trenul de rulare
– Transmisie tiptronic cu şase trepte de viteză şi tracţiune integrală permanentă quattro, cu un raport al distribuţiei cuplului de 40:60
Şasiul
– Suspensii roţi cu greutate redusă, cu sistem servotronic acţionat în funcţie de viteză
– Sistem de suspensie pneumatică adaptivă cu comandă electronică a amortizării, disponibil opţional (dotare standard pentru 4.2 TDI şi V12 TDI)
– Discuri de frână ceramice faţă şi spate, ca opţiune nouă pentru motoarele V8 (dotare standard pentru V12 TDI)

Caroseria
– Design sportiv în contururi noi
– Interior elegant cu materiale exclusiviste şi stil mai rafinat
– Spaţiu interior generos şi foarte flexibil în organizare, cu până la şapte scaune, la cererea clientului, şi volum de încărcare de până la 2.035 de litri

Dotări
– Sistem de operare MMI cu sistem audio
– Bloc optic spate cu leduri
– Ca dotare opţională, sisteme de asistare şi de infotainment extrem de avansate
– Dotări de lux, cum ar fi scaunele confort cu funcţie de climatizare sau luminile adaptive, care includ, pe lângă faza lungă, faza scurtă şi iluminarea în viraje şi curbe, o fază lungă specială pentru autostradă, în premieră absolută

Audi Q7

Multe îmbunătăţiri, până în cele mai mici detalii, sunt menite să sporească nivelul de confort; printre acestea se numără luminile interioare integrate în capitonajul portierelor, o inserţie pe partea pasagerului, precum şi materiale şi culori noi. Şoferul beneficiază de instrumente cu un design nou. Multe detalii ale elementelor de comandă au fost rafinate şi înnobilate cu elemente cromate. Pachetul sport S line include, printre altele, un interior cu detalii de culoare neagră şi scaune sport cu tapiterie de cea mai bună calitate, alături de un sistem de suspensie mai rigid şi jante de 20 de inch.

Interesant AUDI AG a vândut în 2008 un total de 1.003.400 de automobile, devenind astfel cel de-al treisprezecelea an-record consecutiv. Audi produce automobile în Ingolstadt şi Neckarsulm (Germania), Györ (Ungaria), Changchun (China) şi Bruxelles (Belgia).

Toate motoarele din programul Q7 sunt versiuni puternice şi eficiente prevăzute cu sistem de injecţie directă. Dotarea standard include o transmisie tiptronic cu şase trepte de viteză, care asigură o selectare rapidă şi lină a treptelor de viteză, transferând puterea generată sistemului de tracţiune integrală permanentă quattro, care o distribuie punţilor. Toate modelele V6 şi V8 de la Audi utilizează noua tehnologie a platformei de eficienţă modulare. Sistemul de recuperare a energiei transformă energia mecanică în energie electrică în timpul frânării şi deplasării prin inerţie şi o înmagazinează în baterie. Astfel, nivelul de emisii de CO2 este redus cu până la cinci grame pe kilometru. Această îmbunătăţire se dovedeşte deosebit de utilă în traficul aglomerat.

Motorul 3.0 TDI dezvoltă o putere de 176 kW (240 cp) şi generează un cuplu de până la 550 Nm, consumând, în timpul unui ciclu EU, doar 9,11 litri de carburant diesel la 100 de kilometri. Motorul disponibil opţional, 3.0 TDI clean diesel, consumă în realitate doar 8,9 litri de carburant diesel la 100 de kilometri. Acesta utilizează cea mai ecologică tehnologie la nivel mondial, fiind prevăzut cu un convertor catalitic dezvoltat după un concept nou, care reduce cantitatea de oxizi de azot. Modelul 3.0 TDI clean diesel quattro îndeplineşte standardele privind emisiile poluante în vigoare în toate cele 50 de state SUA, precum şi ale standardului Euro 6, care va intra în vigoare în anul 2014.

Pentru modelul Q7 4.2 TDI quattro, consumul de carburant a fost, de asemenea, îmbunătăţit semnificativ – între 11,1 şi 9,9 litri la 100 km, chiar dacă puterea generată de motorul V8 a crescut la 250 kW (340 cp), iar cuplul la 760 Nm.

Modelul Q7 V12 TDI quattro, cel mai puternic SUV din lume, dezvoltă o putere de 368 kW (500 cp) şi un cuplu de 1.000 Nm; acest model, cel mai performant al gamei, obţine performanţe asemănătoare cu cele ale unui puternic automobil sport. Consumul mediu al automobilului cu 12 cilindri şi linie de echipare de lux, ale cărui inovaţii se axează pe interior şi zona din spate, este de numai 11,3 litri de carburant la 100 de kilometri.

Şi motoarele pe benzină combină eficienţa cu dinamismul. Motorul cu şase cilindri 3.6 FSI dezvoltă o putere de 206 kW (280 cp) şi un cuplu de 360 Nm. Consumul este de 12,1 litri/100 km. Valorile importante pentru motorul 4.2 FSI sunt: putere de 257 kW (350 cp), cuplu de 440 Nm şi un consum de carburant de 12,7 litri la 100 kilometri.

Sistemul de suspensie al modelului Audi Q7 include impresionante caracteristici inovatoare. Echipamentul standard al acestui model Performance SUV dezvoltat de Audi include jante de 18 inch şi o gamă opţională cu dimensiuni de până la 21 inch. O caracteristică care sporeşte atât precizia manevrării dinamice a automobilului, cât şi performanţele offroad extraordinare ale acestuia este sistemul de suspensie pneumatică adaptivă, disponibil opţional (dotare standard pentru modelele 4.2 TDI şi V12 TDI). Combinaţia dintre sistemul de suspensie pneumatică şi amortizoarele cu acţionare electrică asigură reglarea variabilă pe cinci nivele a gărzii la sol, precum şi trei moduri de conducere Confort, Auto şi Dinamic.

Pentru cele două versiuni V8, Audi livrează opţional discuri de frână ceramice, armate cu fibră de carbon. Acestea sunt deosebit de mari, deşi au o greutate redusă. Etrierele de frână de culoare gri sunt ornamentate cu inscripţia „Audi ceramic” şi conţin în total 24 de pistoane. Pentru modelul Q7 V12 TDI quattro, sistemul de frână cu discuri ceramice este inclus în dotarea standard, la fel ca jantele din aluminiu, de 20 de inch.

Modelul Audi Q7 este livrat cu o gamă vastă de caracteristici standard. Acestea includ sistemul servotronic care acţionează în funcţie de viteză, o podea dublă a portbagajului, finisaje în două nuanţe de vopsea, bare de acoperiş, sistem automat de climatizare deluxe, plus sistemul de navigaţie MMI şi sistemul audio. Pe lângă tapiţeria din piele, opţiunile de lux includ scaunele confort cu funcţie de climatizare, care încălzesc sau răcoresc ocupanţii automobilului şi hayonul cu acţionare electrică. Dotări precum kitul pentru fixarea încărcăturii şi un suport pentru biciclete sunt destinate clienţilor cărora le place să petreacă timpul în aer liber.

Opţiunile de infotainment sunt deosebit de atrăgătoare. Cea mai performantă versiune a gamei de sisteme de navigaţie include un hard disk, un display pentru afişarea hărţilor 3D, o unitate DVD şi un sistem de comandă vocală. Poate fi dotat suplimentar cu un telefon Bluetooth, un tuner TV, un tuner radio digital, sistemul de divertisment pentru locurile din spate (Rear Seat Entertainment) şi sistemul audio avansat Bang & Olufsen.

Gama de dotări opţionale este completată de tehnologia utilizată pentru automobilele din clasa de lux. Tempomatul adaptiv utilizează senzori radar pentru a menţine distanţa de siguranţă faţă de automobilul din faţă, pentru toată gama de viteze între 0 şi 200 km/h; sistemul Audi braking guard integrat avertizează în două etape şoferul în ceea ce priveşte iminenţa unei coliziuni din spate. Sistemul Audi lane assist ajută şoferul să menţină banda de mers, iar sistemul Audi side assist conferă mai multă siguranţă manevrelor de schimbare a benzii, iar sistemul de asistare la parcare Audi utilizează o cameră pentru a ajuta şoferul în timpul deplasării în marşarier, al parcării laterale sau al tractării unei remorci.

Livrările pentru noua generaţie de modele Audi Q7 vor începe si in Romania în luna iulie 2009. Preţul de bază pentru modelul 3.0 TDI quattro este de 45.990 euro net, pentru modelul 3.0 TDI Clean Diesel quattro este de 47.915 euro net iar preţul versiunii de bază a modelului 3.6 FSI quattro este de 47.879 euro net.

Author: PCNews Team

Share This Post On

Comments

  1. Cineva says:

    Iar acest Q7 restilizat are vreun calculator cu ceva mai iesit din comun? Este diferit de celelalte autoturisme? Nu vad legatura intre noul Q7 si pcnews.ro. Astept lamuriri.

  2. iulieu says:

    E urat rau, e naspa ( eu sunt de fapt vulpea care nu ajunge la struguri … )

  3. Alexandra says:

    Eu am vazut noul Kia Soul (Motion parca) si mi s-a parut de vis. Mi se pare mult mai OK decat Audiu Q7 din o groaza de motive. In fine, nu stau sa le insir aici, dar va recomand sa aruncati o privire asupra masinii.

    Imi doresc o masina mare, pentru a putea calatori pe diferite drumuri (teren accidentat, sosele romanesti, poate sosele straine etc.). Insa pana imi voi putea permite o masina, vor mai trece vreo 10 ani. 🙂

  4. lukitos says:

    :))))ce comparatie ,cum indraznesti sa compari q7 cu un kia?ca si cum ai compara un trabant cu un e-klasse,esti varza la masini mai fato daca poti spune asa ceva.daca nu va permiteti sa va luati un q7 nu inseamna ca e mai slab decat chinezariile alea sau mia najpa:)))dar ma rog,fiecare cu ale sale conceptii

  5. Alexandra says:

    @lukitos: Fiecare are dreptul la propria opinie, insa ar trebui sa nu-ti raspund pentru lipsa de educatie crasa de care ai dat dovada. In primul rand, trebuie sa respecti parerile oricui, bune sau rele. In al doilea rand, banuiesc ca ridici masina la rang de zeu doar pentru ca este mai scumpa. Nu tot ce e scump e bun, insa banuiesc ca ai mentalitate de snob. Cu asta am incheiat discutia, nu voi mai raspunde atacurilor venite din partea unor needucati care cred ca a avea o masina scumpa ii face domni.

  6. lukitos says:

    ce ma doare:)))nu pt ca este mai scumpa ci pt ca este mai buna.intr-adevar nu tot ce-i scump ii bun,dar tot ce-i ieftin e slab,aia e sigur si nu am nici o mentalitate de snob

  7. ninja says:

    Q7 este pentru snobi si figuranti.

  8. alin says:

    o libarca pt retarzi iradiati de foame.foarte hidoasa si nepractica.

  9. Luminita says:

    @ Cineva: Sunt total de acord cu tine. Stirile de pe PCNews.ro sunt o mare dezamagire. O mana de article pe luna, continand cateva randuri scrise in graba, majoritatea nu au nici o legatura cu lumea calculatoarelor, vezi taguri: masini, audi, primul om pe luna, Michael Jackson(??).
    Oare ce face redactia PCNews o luna intreaga? Doarme? Asta daca exista o redactie…