Cafeaua, secretul sportivilor

Ce ar putea ajuta substantial un atlet sau un ciclist sa castige un maraton sau o cursa pe distanta lunga? Ei bine, banala cafea.

Dupa ce a testat efectele cafelei pe soareci, un cercetator britanic a concluzionat ca o doza ridicata de cafea poate creste randamentul unui sportiv cu 6%, ceea ce poate face diferenta intre podium si simpla participare. De vreme ce cafeina a fost scoasa de pe lista substantelor interzise a Agentiei Mondiale Anti-Dopaj in 2004, sportivii o pot folosi in perfecta legalitate. In plus, cafeina poate fi ingerata lichida, sub forma de pulbere sau comprimate – variante la indemana oricarui atlet sau ciclist de performanta.

Cafeaua, secretul sportivilor

Secretul este, insa, utilizarea cafelei in competitiile de rezistenta, nu in cele de viteza: atunci cand muschii sunt solicitati la maxim, cafeaua nu influenteaza performantele sportivului.

Conform studiilor anterioare, cafeina modifica metabolismul si creste glicemia, stimuleaza activitatea cerebrala si sporeste randamentul muscular, ajutandu-i, totodata, sa se contracte mai eficient. De asemenea, un studiu realizat anul trecut de Universitatea din Illinois arata ca aceeasi cafeina reduce durerile din timpul antrenamentelor. Asadar, la cafea inainte! 🙂

Author: Sergiu-Matei

Share This Post On