Ericsson publică un raport în care vorbește despre educație

Ericsson publică un raport în care vorbește altfel despre educație. Ideile din raportul Ericsson ar trebui preluate și de Ministerul Educației din România aflat într-o continuă ambrambureală.

Raportul Ericsson ConsumerLab arată că introducerea tehnologiei în școli ajută elevii pe șase planuri. Într-un nou documentar, „Viitorul educației”, se vorbește despre sfârșitul educației și începutul adevăratului proces de învățare.

A fost nevoie de 100 de ani pentru a conecta un miliard de locuri și 25 de ani pentru a conecta cinci miliarde de oameni. Astăzi, 85% din populația lumii are acces la comunicații mobile și până în anul 2020 vor exista 50 de miliarde de dispozitive conectate.

Un nou raport Ericsson ConsumerLab arată că introducerea tehnologiei în școli ajută elevii pe șase planuri. Trei dintre acestea au de-a face cu spațiul fizic în care aceștia își desfășoară activitățile zilnice și celelalte trei se referă la aspecte legate de comportament:

1. Instrumente de lucru: Instrumentele folosite în procesul de învățare și educație sunt într-o continuă schimbare. Elevii au început să-și aducă la școală propriile dispozitive electronice, fie că este vorba de un smartphone, o tabletă sau un laptop.

2. Soluții tehnice: Conectivitatea în rețea și soluțiile pentru gestionarea conținutului, comunicațiile și interactivitate au devenit elemente de infrastructură absolut necesare oricărei școli.

3. Mediul de lucru: Datorită telefoanelor mobile, laptopurilor și tabletelor, băncile școlilor se transformă. Școlile progresiste își regândesc sălile de clasă pentru a le transforma în spații multifuncționale.

4. Moduri de lucru: Ideea că elevii ar trebui să facă un singur lucru într-un timp anume se raporta la nevoile unei societăți industrializate. Învățarea pe bază de proiect este mai aproape de realitatea societății informaționale în care trăim.

5. Relațiile de lucru: Profesorii sunt și vor fi un element crucial al procesului de educare, dar rolul lor se schimbă. Noile metode de lucru vor presupune ca profesorii să renunțe la rolul lor central și să-și asume poziția de îndrumători.

6. Competențe și cunoștințe: Școala este instituția care îi pregătește pe copii pentru viitor. Competențe de bază ca cititul, scrisul și calculul matematic vor fi mereu importante, dar într-o lume cu acces nelimitat la informații scrise sau audio-vizuale, elevii vor trebui să deprindă competențe și cunoștințe noi.

Author: cristi

Share This Post On