Telefoanele inteligente se impun

Telefoanele inteligente câștigă un procent tot mai mare din piață în dauna celor cu funcții de bază. Prima companie afectată de această tendință este Nokia ce ocupă acum locul 7 între producătorii de telefoane. Telefoanele simple își mai găsesc cumpărători în India și Africa, acolo unde piața de telefonie este într-o cuntinuă expansiune.

Vânzările la nivel mondial de telefoane mobile pentru utilizatorii finali au ajuns la circa 428 de milioane de unităţi în al treilea trimestru al anului 2012, un declin de 3.1 procente faţă de al treilea trimestru al anului 2011, conform Gartner. Vânzările de smartphone-uri au ajuns la 39.6 la sută din vânzările totale de telefoane mobile, procentul de creştere a vânzărilor de smartphone-uri a fost de 46.9 la sută faţă de trimestrul al treilea al anului 2011.

“După două trimestre consecutive de scădere a vânzărilor de telefoane mobile, cererea s-a îmbunătăţit atât pe pieţele mature, cât şi pe cele în curs de dezvoltare vânzările crescând secvenţial”, a spus Gupta Anshul, analist principal research Gartner. “În China, vânzările de telefoane mobile au crescut datorită vânzărilor de smartphone-uri, în timp ce cererea de telefoane a rămas redusă. Pe pieţele mature, în cele din urmă, am observat campaniile de vânzări prin înlocuire odată cu lansarea de noi dispozitive în primul trimestru.”

Dacă ne raportăm strict la smartphone-uri, două companii mari se bat pentru 46.5% din acest segment. Samsung și Apple își discută supremația pe toate fronturile, inclusiv în sălile de judecată. Samsung a vândut 98 de milioane de unităţi în al treilea trimestru din 2012. Modelele Galaxy acoperă mai multe segmente de piață în timp ce Apple se concentrează exclusiv pe telefoane scumpe și performante.


Pe piața sistemelor de operare Android e lider detașat, câștigând teren în fața iOS.

Author: cristi

Share This Post On