PCNEWS

Cum sa faci bani cu blogul

Ai blog, ai inceput sa ai vizitatori dar ai auzit ca alti blogari fac bani. Unii blogari din Romania declara ca ajung sa castige 1000 de euro pe luna. Este posibil sa faci bani cu blogul? Care sunt cele mai bune solutii?

Raspunsul nostru este: da, este posibil sa faci bani cu blogul tau, chiar mai mult de 1000 de euro pe luna. Suma castigata depinde foarte mult daca blogul tau este in limba engleza sau este un blog in limba romana. Daca blogul este in limba engleza posibilitatile de a castiga sume importante sunt foarte mari dar nu ne propunem sa acoperim acest subiect in articolul de fata.

O sa ne concentram in acest articol asupra problemei: cum putem face bani cu un blog in limba romana.

Avem urmatoarele variante principale:
1. Reclame directe
2. Articole platite (advertoriale)
3. Reclame cu plata la click
4. Affiliate
5. Link-uri platite


Reclame directe
Pentru tine cele mai profitabile pot fi reclamele directe. Adica cel interesat de blogul tau te contacteaza si iti propune sa afisezi un banner pentru care iti plateste o suma de bani. Evident ca aici intervine talentul tau de negociator. Cu cat esti mai bun cu atat o sa ai mai multi bani din reclamele directe.
Sfatul PCNews: nu poti sa stai si sa astepti sa pice din cer cineva care sa isi doreasca reclama pe site-ul tau. Identifica tu potentialii clienti si contacteaza departamentul lor de marketing. Daca ai pe blog o simpla pagina pe care sa scrie „daca iti doresti reclama pe acest site scrie un email la ….” nu iti este de folos. Poate doar daca esti un blogar foarte mare care isi permite sa astepte clientii.
Cand contactezi un client ai mare grija la formularea email-ului (gramatical, semantic, etc). Primul contact este cel mai important. Daca un potential client te-a refuzat prima data deoarece te-a considerat neprofesionist cu greu mai poate fi convins sa investeasca in blogul tau chiar si dupa ce tu ai ajuns „mare”.
Unul din secretele reclamei directe este sa ai pe blog cel putin un banner de la un client important pentru nisa ta. Ofera un pret foarte bun pentru primul tau client sau chiar fa-i o oferta gratuita. De ce aceasta strategie? Raspunsul sta in comportamentul uman: nimeni nu vrea sa fie primul care cumpara ceva.
De obicei bannerele directe se vand pe o perioada de timp (pret pe luna). Aceasta metoda iti ofera o siguranta financiara dar vine si cu riscurile aferente atat pentru tine cat si pentru clientul tau: orice evolutie a traficului (in sus sau in jos) atrage un sentiment de pierdere sau castig. Daca traficul scade clientul va considera ca pierde bani, daca traficul creste tu vei gandi ca puteai sa ceri mai multi bani.
Sfatul PCNews: daca traficul iti scade ofera imediat un bonus clientului (o saptamana free, un banner extra sau un advertorial). In acest fel clientul tau va aprecia corectitudinea de care dai dovada si va continua sa investeasca in tine. Daca traficul iti creste nu trebuie sa sari imediat sa-i spui ca ar fi cazul sa iti dea mai multi bani. Renegocierea contractului sa face cu mult tact si diplomatie.
Cati bani ar trebui sa ceri pentru un banner? In medie se plateste 5 euro pe mia de afisari. Deci la un trafic de 1000 de afisari pe zi pretul corect ar fi 5 x 30 de zile = 150 euro pe luna. In functie de client, pozitia bannerului, dimensiunea bannerului, numarul de bannere pe site si durata contractului se poate merge pana la un discount de 50%.

Articole platite (advertoriale)
De multe ori un articol bine facut este mult mai eficient decat un banner flash imens. Oamenii din marketing au inteles asta si au inceput sa-si indrepte atentia catre articolele platite pe bloguri. Avantajul celui care plateste o astfel de reclama este ca cititorii articolului receptioneaza mai bine mesajul deoarece au incredere in blogul respectiv. Avantajul tau este ca iti faci continut pe blog, continutul este indexat de Google si in acest fel iti maresti traficul.
Atentie: daca exagerezi cu advertorialele o sa pierzi increderea cititorilor tai fideli, cel mai important capital al tau.

Reclame cu plata la click
Cand spui reclame cu plata la click aproape toata lumea se gandeste la AdSense. Dar mai trebuie sa stii ca sunt alte doua retele locale care-i fac concurenta solutiei de la Google. Prima este Neogen Parteneri si a doua este ArboContext. Cele doua retele locale au un proces mai ciudat de selectie al site-urilor asa ca s-ar putea sa ai surpriza sa nu fii acceptat.
Daca Neogen Parteneri se aseamana ca si concept cu AdSense, ArboContext are un mecanism mai interesant. Cuvintele cheie din textul articolelor voastre apar subliniate cu verde. Daca cineva apasa pe aceste link-uri speciale castigi bani. Metoda cuvintelor subliniate este mai eficienta decat bannerele (din punct de vedere al click-urilor) dar iti supara mai tare cititorii. Cand apesi pe un link te astepti la ceva care sa aiba legatura cu subiectul nu la o reclama.
Poti sa foloseti pe acelasi site atat Neogen Parteneri cat si ArboContext.

Affiliate

Cel mai iubit mijloc de reclama este metoda de afiliere. Evident, metoda este iubita de cei care fac reclama. Care este mecanismul: afisezi pe blog reclame sau link-uri si daca cineva apasa pe ele si cumpara ceva de pe respectivul site atunci tu castigi bani (de obicei procent din vanzare). Cu alte cuvinte: trimiti cumparatori ai comision, trimiti doar vizitatori nu castigi nimic.
Caracteristica principala a acestui tip de reclama, foarte raspandit pe afara, este lipsa oricarui risc pentru cel care isi face reclama deoarece plateste doar la rezultat. Daca vrei sa incerci acest tip de reclama poti incepe cu programul de afiliere local de la eMag. In afara sunt foarte multe site-uri de acest gen dar majoritatea nu multe programe pentru Romania (doar hosting, jocuri de noroc, etc.)

Link-uri platite
Sunt site-uri dispuse sa va plateasca bani pentru a posta un link pe blog-ul vostru. Se numeste campanie de SEO si are drept obiectiv „saltarea” unui site in rezultatele afisate de motoarele de cautare (cum ar fi Google). Daca ai PageRank mare sumele pot ajunge la peste 20 USD pe luna.
Este un mijloc rapid si usor de a face bani dar nu ti-l recomand deoarece Google te poate penaliza daca te prinde cu asa ceva. Si, crede-ma, are toate sansele sa te prinda…

Indiferent de metoda de monetizare pe care o alegi, in primul rand trebuie sa ai grija de continutul blogului.
1. Incearca sa publici cat mai multe articole si sa gasesti teme cat mai interesante.
2. Nu te descuraja daca traficul pare ca a incremenit. Scrie in continuare si nu abandona lupta
3. Gaseste un layout pentru site care sa fie in concordanta cu blogul tau.

Duminica viitoare o sa dicutam despre cum sa iti cresti traficul pe blog.

Exit mobile version