Saptamana trecuta, un tribunal din Taiwan a dat castig de cauza unui grup de consumatori care a actionat in instanta Dell, dupa ce compania a refuzat sa onoreze 200.000 comenzi ale unor produse afisate accidental pe site-ul sau local la preturi de chilipir, de trei ori mai mici decat cele normale.
Incidentul s-a petrecut in lunile iunie si iulie 2009, cand produsele Dell au fost afisate pe site-ul producatorului cu preturi neobisnuit de mici – de exemplu, un notebook Latitude E4300, care costa de obicei 60.900 dolari taiwanezi, aparea pe site-ul Dell la numai 18.558 dolari taiwanezi. Asa ca amatorii de chilipiruri n-au stat mult pe ganduri si au facut doar vreo… 200.000 de comenzi. Compania si-a cerut atunci scuze pentru greseala pe website si a oferit, drept compensare, fiecarui client cate un voucher de 20.000 de dolari taiwanezi. Totusi, clientii, nemultumiti ca Dell si-a retras oferta, au intentat proces firmei si iata ca au castigat, tribunalul hotarand ca Dell sa livreze produse in valoare de 490.000 de dolari taiwanezi catre 31 de clienti care comandasera laptopuri si monitoare cu ecran plat. Mai mult, compania a fost amendata cu 1 milion de dolari taiwanezi pentru incalcarea drepturilor consumatorilor. Hotararea nu este insa definitiva, Dell avand dreptul sa faca apel. Deocamdata, reprezentantii firmei n-au dat declaratii privind hotararea judecatoreasca.
Compania nu se afla la primul incident de acest tip, insa este prima data cand pierde un astfel de proces, dupa ce a castigat alte sapte cazuri identice. De data aceasta, poate ia masuri pentru evitarea erorilor pe website. Probabil ar costa-o mai putin…