Ericsson a încheiat un acord cu Microsoft pentru divizia Mediaroom. Acestă achiziție va poziționa Ericsson ca lider în furnizarea de televiziune prin internet IPTV (Internet Protocol Television) și soluții de distribuție TV pe ecrane multiple, cu o cotă de piață de peste 25%. Finalizarea achiziției este preconizată pentru a doua jumătate a lui 2013. Microsoft Mediaroom se află în Mountain View, California, și are peste 400 de angajați la nivel mondial.
„În viziunea Ericsson pentru o Societate Conectată estimăm că vor exista 50 de miliarde de dispozitive conectate prin broadband sau cloud”, a declarat Per Borgklint, Senior Vice President și Head of Business Unit Support Solutions, Ericsson. „Viitorul distribuției de conținut video va avea un impact similar serviciilor de voce asupra comportamentului consumatorilor finali. Achiziția Microsoft Mediaroom contribuie la poziționarea companiei Ericsson ca lider în furnizarea de conținut TV de oriunde, cu peste 40 de clienți companii, care deservesc peste 11 milioane de gospodării. În plus, Ericsson va beneficia de competențele și experiența unora dintre cei mai talentați oameni din domeniul distribuției de IPTV”, a adăugat Per Borgklint.
Piața globală de IPTV va avea estimativ 76 de milioane de abonați în 2013 și va produce venituri de 32 de miliarde de dolari, iar în 2015 este preconizat că va atinge 105 milioane de abonați și venituri de 45 de miliarde de dolari.
„Microsoft Mediaroom este lider în materie de distribuție a conținutului video, implementat alături de cei mai mari operatori de IPTV. Aptitudinile și experiența oamenilor de la Mediaroom, alături de serviciile complete pe care le oferă Ericsson, vor poziționa Ericsson ca lider al industriei”, a concluzionat Per Borgklint.
Întregul portofoliu de soluții media pentru TV și furnizarea de conținut video al companiei Ericsson împreună cu o atenție sporită față de nevoile consumatorilor vor constitui baza pentru furnizarea unor servicii de înaltă calitate. Importanța dezvoltării capacităților de distribuție video pentru consumatorii finali va crește pe măsură ce vor exista tot mai mulți deținători de smartphone-uri și pe măsură ce vor fi implementate din ce în ce mai multe rețele LTE.