PCNEWS

Eu sunt mic, dar ma cred mare …

PCNews îţi oferă şansa de a beneficia de reclamă gratuită pe acest site. Tot ce trebuie să faci este să ne trimiţi pe email (office@pcnews.ro) un articol pe o temă de interes general (de preferat să aibă legătură cu domeniul IT&C) şi noi îţi oferim spaţiu pentru un banner jpg 468×60 în pagina articolului scris de tine!

Astăzi cel care s-a încumetat este Just Ice. Subiectul ales de el este un editorial pe tema producatorilor mici

Sunt implicat activ in lumea IT de mai bine de 12 ani, inca de pe vremea cand lucrurile erau mult mai clare si bine trasate decat acum, cand globalizarea a inceput sa isi faca prezenta tot mai agresiv si in acest sector, dand peste cap multe din lucrurile bune care candva mentiuneau un echilibru clar.

Culmea este ca cei mai putin loviti de criza si globalizare au fost producatorii mici, care se adresau pietei entry-level, deoarece acestia reprezinta marea masa de cumparatori, si nu segmentul high-end-level, care in general este reprezentat fie de cei care vor ceva mai mult fie de entuziasti, care bineinteles ca sunt in numar mult mai mic si cumpara mult mai rar.

Toata treaba era clara pana acum ceva vreme, cand dintr-o data trendul producatorii mici, cum ar fi de exemplu ASRock (divizie ASUS dealtfel) sau BIOSTAR, au inceput sa se creada nume importante in industrie si sa atace un segemente superiore unde altii au muncit ani la rand sa isi faca un nume ca sa poata ajunge! Preturile la multe din produsele lor au luat-o razna, indepartand pe foarte multi dintre cei care devenisera clientii fideli ai acestor branduri, in general oameni cu venituri reduse sau cei care nu dadeau foarte multa importanta brandului. Ptr a sustine cu un exemplu personal acest lucru, pot doar sa va spun ca in 2005-2006, vanzarile de ASRock la noi in magazin au inregistrat cifre record. Practic 9 din 10 calculatoarele cumparate, aveau o placa de baza ASRock, ceea ce insemna un procent urias. Toate lucrurile au mers bine, pana cand cei de la ASRock au inceput sa urce preturile din ce in ce mai sus la produsele lor, multe dintre ele concurand chiar cu ASUS si bineinteles ca proportional am inceput sa vindem din ce in ce mai putin ASRock, lumea preferand sa aleaga un nume mare cum era ASUS, oferit la acelasi pret sau oricum cu o diferenta infima, sau au inceput sa se reorienteze dupa ECS, un producator care a mentinut o politica prin care raportul pret/calitate a ramas la un nivel bun. Anul acesta in , ponderea vanzarilor ASRock in magazinul nostru nu depaseste 3% din total, ceea ce cred ca spune foarte mult si se reflecta cumva si in vanzarile acestui producator.

Unii probabil ca acum vor fi de parerea ca evolutia este un lucru bun si … sunt de acord cu ei, insa cand ai un nume mic si ti-ai educat clientii intr-o directie bine aleasa, incearca sa mergi in aceasi directie, ptr ca cei pe care i-ai educat asa, vor avea mereu aceleasi pretentii de la tine si orice ai incerca sa schimbi nu va face decat sa ii indeparteze pe cei pe care pana in acel moment te-ai straduit din rasputeri sa ii fidelizezi!

Exit mobile version