PCNEWS

Orice masina poate fi furata

Revista
italianã Gente Motori a supus optzeci de masini unui test,

pentru a descoperi care snt modelele cel mai
bine protejate împotriva

furtului. Rolul principal în aceastã
operatiune l-a jucat un hot

profesionist de automobile, pe care jurnalistii
l-au contactat prin

intermediul Scotland Yard-ului. Testul s-a
desfãsurat în felul urmãtor:

hotul – care si-a pãstrat anonimitatea – a avut la dispozitie cîte cinci
minute pentru fiecare automobil, pe care
trebuia sã-l descuie fãrã sã

deterioreze încuietoarea sau sã producã mãcar
o zgîrieturã caroseriei. De

asemenea, singurele unelte pe care le-a avut la dispozitie au fost un
patent si un speraclu.
În interviul acordat
revistei, „specialistul” sustine cã nu existã
masini care nu pot fi furate, ci hoti
care renuntã dacã pierd prea mult
timp cu neutralizarea alarmei.

Acesta ar fi, dupã pãrerea sa, singurul

avantaj pe care-l poate oferi montarea unei
alarme foarte scumpe:

lungirea timpului necesar deschiderii
automobilului. Cît despre

antifurtul tip „immobilizer”, care
împiedicã pornirea motorului dacã nu

se foloseste cheia de contact originalã,
acesta nu este o piedicã („mai

greu este sã ajungi la fire fãrã a provoca
stricãciuni”, dupã declaratia

spãrgãtorului), iar sistemele mecanice de
blocaj pentru pedale si volan

sînt banale, pentru cã sînt pe bazã de
încuietoare. Dupã respectivul hot,

nici alarmele prin satelit nu sînt o problemã,
dacã se opereazã într-un

grup organizat si se foloseste un camion.
Rezultatul ineditului test a fost dezastruos
pentru unele modele, chiar

cu sculele rudimentare avute la dispozitie
„profesionistul” reusind sã

porneascã si chiar sã se distanteze cu
automobilul fãrã probleme. Trebuie

spus cã el prãduieste în general automobile
scumpe, pe care le predã la

cîteva minute dupã sustragere celui care i
le-a comandat si cã dispune de

o aparaturã care poate sã decupleze orice
sistem de alarmã. „Dacã aveam
toate sculele la mine, nu-mi rezista
nici una”, le-a declarat
reporterilor, zîmbind.

Clasa micã
Model Timp deschidere Calificativ
Peugeot 206 2 secunde *
Opel Agila 2 secunde ***
Fiat Punto 15 secunde ***
Ford Ka 23 secunde ***
Renault Clio 25 secunde ****
Skoda Fabia 43 secunde ****
Toyota Yaris IMPOSIBIL *****
Peugeot 206 a permis si neutralizarea
immobilizer-ului, hotul

parcurgînd 1,8 kilometri în cele cinci minute

Clasa compactã
Model Timp deschidere Calificativ
Kia Shuma 4 secunde **
Renault Megane 16 secunde ***
Opel Astra 21 secunde ***
Seat Leon 27 secunde ***
Audi A3 29 secunde ***
Volkswagen Golf 50 secunde **
Ford Focus 1 min 5sec ****
Golf-ul a permis si neutralizarea
immobilizer-ului, hotul parcurgînd

1,6 kilometri în cele cinci minute

Clasa medie
Model Timp deschidere Calificativ
Subaru Legacy 12 secunde **
Seat Toledo 26 secunde ***
Peugeot 406 29 secunde **
BMW 325 coupe 1min 10sec ****
Honda Accord 1min23sec ****
Nissan Primera IMPOSIBIL *****
Lexus IS 200 IMPOSIBIL *****
Peugeot-ul 406 a permis si neutralizarea
immobilizer-ului, hotul

parcurgînd 2,3 kilometri în cele cinci minute.
A cedat si Vectra, fiind

parcursi 2 kilometri

Clasa medie superioarã si clasa mare
Model Timp deschidere Calificativ
Alfa Romeo 166 5 secunde ***
Cadillac Seville 5 secunde ***
BMW seria 5 36 secunde ****
SAAB 9-5 58 secunde **
Jaguar S-Type IMPOSIBIL *****
Volvo S80 IMPOSIBIL *****
SAAB-ul 9-5 a permis si neutralizarea
immobilizer-ului, hotul

parcurgînd 2 kilometri în cele cinci minute

Clasa coupe si spider
Model Timp deschidere Calificativ
Honda S2000 18 secunde **
Porsche Boxster 22 secunde ****
Jaguar XKR 40 secunde ****
Porsche 911 50 secunde ****
Audi TT IMPOSIBIL *****
Toyota Celica IMPOSIBIL *****
Toyota MR2 IMPOSIBIL *****
Honda S2000 a permis neutralizarea
immobilizer-ului, hotul parcurgînd

1,6 kilometri în cele cinci minute

Categoria monovolume
Model Timp deschidere Calificativ
Chrysler Voyager 6 secunde ***
Citroen Picasso 15 secunde ***
Opel Zafira 21 secunde ***
Renault Espace 24 secunde **
Mercedes A-Klasse 30 secunde ***
Nissan Almera Tino IMPOSIBIL *****
Toyota Previa IMPOSIBIL *****
Renault Espace a permis neutralizarea
immobilizer-ului, hotul

parcurgînd 2,3 kilometri în cele cinci minute

Masini de teren
Model Timp deschidere Calificativ
Suzuki Grand Vitara 2 secunde **
Honda HR-V 5 secunde ***
Ssangyong Musso 7 secunde **
Land Rover Freelander 26 secunde ****
Range Rover 1min33sec ***
Opel Frontera Sport 1min36sec ***
Ssangyong Musso a permis neutralizarea
immobilizer-ului, hotul

parcurgînd 1,6 kilometri în cele cinci minute

Notã: calificativul a fost acordat în functie
de dificultãtile pe

care
hotul
le-a întîmpinat si de timpul în care a reusit
sã plece cu masina.

„IMPOSIBIL” înseamnã cã respectivul
nu a reusit sã porneascã automobilul

în 5 minute cu
sculele mentionate mai sus



Multumiri lui Ionut pentru email.

Exit mobile version