Utilizatorii de telefonie mobilă și internet mobil din România care călătoresc în afara țării, în special în afara spațiului Uniunii Europene, sunt sfătuiți de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicații (ANCOM) să studieze cu atenție ofertele furnizorilor, tarifele pentru serviciile de voce și date în afara zonei reglementate putând ajunge la niveluri de peste 50 de ori mai mari decât tarifele plătite de utilizatori pentru aceleași servicii în țările din comunitate.
Un utilizator român aflat în Serbia, Muntenegru, Egipt, Maroc, Canada, S.U.A. ori Emiratele Arabe Unite (Dubai) poate plăti peste 2 Euro/minut în cazul unui apel efectuat către România sau chiar peste 1 Euro/minut pentru un apel primit în roaming. Comparativ, un utilizator care călătorește în spațiul UE plătește maxim 0,19 euro/minut (fără TVA) pentru un apel efectuat către orice destinație din Uniunea Europeană și cel mult 0,05 euro/minut (fără TVA) pentru primirea unui apel, în cazul utilizării planului tarifar de bază (Eurotarif).
În ceea ce privește serviciile de date, un utilizator român de internet mobil care folosește tarifele standard și călătorește, de exemplu, în Turcia, Moldova, Muntenegru, Serbia sau S.U.A. plătește tarife standard începând cu 5 Euro/MB pentru transferul de date, în timp ce costurile pot depăși 10 Euro/MB pentru destinații precum Egipt, Maroc, Thailanda ori Tunisia sau chiar 13 Euro/MB pentru Australia, Brazilia ori Japonia. Comparativ, utilizatorii români care călătoresc în țările din Uniunea Europeană plătesc maximum 0,20 euro/MB (fără TVA), în cazul utilizării planului tarifar de bază (Eurotarif). De exemplu, un utilizator care accesează de pe telefonul mobil căsuța de e-mail, rețele de socializare și site-uri de știri timp de aproximativ 2 ore poate ajunge să consume cel puțin 15MB, putând plăti chiar și de 65 de ori mai mult pentru roaming-ul de date în afara UE față de cât ar plăti în călătoriile din spațiul UE.
Pentru a evita șocul facturilor mari care pot rezulta din utilizarea serviciilor de date, utilizatorii din România care călătoresc în afara țării primesc avertizări prin intermediul unor mesaje-text, email-uri sau ferestre pop-up, în cazul în care costul datelor descărcate se apropie sau depășește pragul prestabilit de 50 euro. Utilizatorii îi pot solicita însă operatorului stabilirea unui alt prag-limită, mai mic sau mai mare față de această valoare.