O ultimă analiză a comerțului electronic din România arată cifre încuranjatoare. În perioada premergătoare sărbătorilor de Paşte, comerţul electronic cu plata online a crescut cu 38% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Astfel, în perioada 15 martie – 14 aprilie 2012, conform datelor din sistemul PayU, români din 145 de ţări au cheltuit în magazinele online româneşti 15,9 milioane euro.
Cele mai căutate produse, în aceeaşi perioadă, au fost jucăriile, cadourile, confecţiile şi florile, produse care au înregistrat creşteri de 83%, 80%, 59% şi, respectiv, 39%.
„Piaţa cunoaşte un ritm de creştere accelerat în acest an, sub influenţa unui cumul de factori. Astfel, pe de o parte, mai multe campanii de promovare a plăţii online se află în desfăşurare de către Visa şi de Mastercard, atrăgând un număr tot mai mare de cumpărători. Pe de altă parte, un impuls puternic îl dau jucătorii noi care intră în industrie, cel mai important fiind operatorul de telefonie mobilă Cosmote. Nu în ultimul rând, vorbim şi de o evoluţie naturală a pieţei, pe măsură ce nivelul de încredere a cumpărătorilor creşte”, explică Marin Mitroi, Director General Romcard.
În acelaşi timp, conform statisticilor Romcard, la nivelul anului 2012, volumul comerţului electronic cu plata online a crescut în primul trimestru cu 42% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ajungând la valoarea de 51,9 milioane de euro, în timp ce platforma PayU a procesat un volum de 43,2 milioane de euro.