Un nou studiu Ericsson ConsumerLab arată că a avea o acoperire bună pentru serviciile de telefonie mobilă este printre cei mai importanți factori care influențează gradul de satisfacție al celor care locuiesc într-un oraș. Pe primele locuri se situează necesitatea de a dispune de un număr optim de restaurante, cafenele, mall-uri, piețe alimentare și spații de divertisment, iar acoperirea serviciilor de telefonie mobilă este considerată la fel de importantă ca sistemul de furnizare a apei potabile. În schimb, locuitorii orașelor sunt nemulțumiți de numărul limitat de locuri de parcare, aglomerația din trafic, acțiunile autorităților și calitatea aerului.
Studiul a acoperit 17 dintre cele mai mari orașe din lume, metropole ca: New York, San Francisco, Londra, Berlin, Paris, Madrid, Roma, Istanbul, Beijing, Tokyo, Shanghai sau Sydney. Dintre acestea, cel mai mare nivel de satisfacție legat de traiul în oraș, peste 60%, s-a înregistrat în New York, San Francisco, Londra și Tokyo, iar cel mai scăzut nivel de satisfacție, sub 50%, s-a înregistrat în Beijing, Jakarta, Mexico City, Lima și Buenos Aires.
În general, locuitorii orașelor mari petrec jumătate din timpul lor acasă, un sfert la locul de muncă sau școală și restul în alte locuri. Astfel, este important ca serviciile de telecomunicații să funcționeze la parametri optimi la domiciliu. În medie, 70% din populația unui oraș este mulțumită de serviciile de voce și internet de care dispun acasă. Același principiu se aplică și la locul de muncă, 60% dintre utilizatori fiind satisfăcuți de calitatea acestor servicii. Totuși, nivelul de satisfacție cu privire la calitatea serviciilor de voce și internet scade atunci când vine vorba de parcuri, plaje, evenimente sportive sau concerte și mijloace de transport în comun.
Când nu sunt acasă sau la birou, locuitorii marilor orașe folosesc smartphone-urile pentru a da telefoane personale (69%), a asculta muzică (64%) și a trimite mesaje (60%). În plus, ei folosesc smartphone-urile pentru a naviga pe internet și a utiliza social media în proporție de 53%, respectiv 41%.