PCNEWS

Facebook devine Meta, ce planuri are Zuckerberg cu Metaverse-ul

Meta

Meta

Cu prilejul evenimentului Connect 2021, Mark Zuckerberg a prezentat Meta, noua entitate care va reuni aplicațiile, tehnologiile și celelalte produse Facebook.

Compania Facebook Inc. devine astfel Meta Platforms Inc. (www.meta.com) și va controla platformele Facebook, Instagram, WhatsApp, Messenger și Oculus – producătorul din domeniul realității virtuale.

Meta se va concentra pe crearea metaverse-ului având intenția declarată să ajute oamenii să se conecteze, să găsească comunități și să dezvolte afaceri. Dispozitivele VR Oculus vor fi porți de acces către acest metaverse, un fel de pseudo-univers.

Ce este Metaverse?

Până la scenariul The Matrix e cale lungă. Metaverse e un hibrid al experiențelor sociale online de astăzi, uneori extins în trei dimensiuni sau proiectat în lumea fizică. Acest metavers va fi modul în care persoanele vor putea comunica și interacționa chiar și atunci când nu pot fi fizic împreună. Evident experiența va putea depăși limitele din lumea fizică.

Dacă în mediul online vorbim de 2 dimensiuni redate pe un ecran, în metaverse interacțiunea va fi mai complexă prin intermediul virtualizărilor și a diverșilor senzori. Persoana va accesa de pildă, un spațiu virtual (Horizon Home) prin intermediul unui headset VR Oculus și va derula acțiuni în acel mediu. Se va putea juca, va comunica – deja apelurile prin Messenger sunt posibile în acest mediu, va participa la concerte în Venue-uri virtuale etc.

Următorul pas este crearea spațiilor de muncă în multivers. Utilizatorii (Quest for Business) se vor conecta și se vor întâlni în aplicații ca Horizon Workrooms. Participanții Beta sunt așteptați chiar în acest an, urmând ca numărul lor să crească în 2022. Compania plănuiește lansarea generală în 2023.

Toate experiențele din Metaverse vor fi de fapt modalități de a utiliza/vinde aplicații, de a stoca informații, de a vinde hosting și de a comunica, cu aportul Inteligenței Artificiale.

Cine va face ordinea în Metaverse

Fiecare platformă socială stabilește regulile jocului, iar istoria recentă ne-a expus asta în repetate rânduri. Fiecare companie din spate va avea înainte de toate, interese comerciale – dar acestea pot fi cele mai nevinovate. Puterea de influență asupra comunităților s-a văzut în viața reală, în procesul electoral, în divizarea societăților, în polarizarea unor tendințe exagerate (vezi cancel culture) samd. Imaginați-vă un  metavers plin de avatari adormiți, cu căști VR pe cap. Ne așteaptă alte vremuri interesante… Vor prima regulile societății sau regulile dintr-un metavers global? Care societate?

Exit mobile version