Cea de-a patra ediție a concursului ASUS Learn & Compete și-a desemnat câștigătorii pe 4 martie 2025, în finala organizată la sediul Microsoft România. Evenimentul a reunit 30 de liceeni finaliști, calificați după două etape online desfășurate în luna februarie. Competiția a constat într-un chestionar Kahoot! cu 35 de întrebări despre tehnologia informației și portofoliul ASUS Educational.
Câștigătorii competiției ASUS Learn & Compete 2025
Trofeul din acest an a fost câștigat de Laura Cojocariu, elevă în clasa a XI-a la Colegiul Național „Ion Creangă”, care a reușit să obțină 32.105 puncte. Performanța sa marchează o premieră în istoria concursului, fiind primul participant care câștigă doi ani la rând. Laura a răspuns corect la 33 de întrebări, la fel ca ocupantul locului al patrulea, însă a avut un timp mai bun.
Podiumul a fost completat de:
- Ciocîltan Aurelian (Colegiul Național „Ion Neculce”) – 30.516 puncte
- Pop Rareș Gabriel (Colegiul Economic „A. D. Xenopol”) – 30.423 puncte
Locurile 4-10 au fost ocupate de elevi din București, Craiova și Timișoara, reprezentând licee de prestigiu.
ASUS a oferit premii sub formă de laptopuri ExpertBook:
- Locul 1 – ASUS ExpertBook B5 (B5404)
- Locul 2 – ASUS ExpertBook P5 (P5405)
- Locul 3 – ASUS ExpertBook B3 (B3404)
Profesorii îndrumători ai celor trei câștigători au fost, de asemenea, premiați cu laptopuri ExpertBook P5. În total, competiția a reunit 1.500 de liceeni din 74 de instituții de învățământ, fiind coordonați de 137 de profesori.
Finala s-a desfășurat pe laptopuri ASUS, iar profesorii au urmărit competiția printr-o transmisiune video live. Clasamentul final a fost stabilit în funcție de corectitudinea și rapiditatea răspunsurilor.
În premieră, concursul a atras participanți din mai multe județe, printre care Ilfov, Iași, Prahova, Cluj, Constanța, Timiș, Suceava, Bacău, Dolj și Argeș. Înaintea competiției, profesorii și elevii au beneficiat de două workshop-uri dedicate.
ASUS Learn & Compete este organizat de ASUS România în parteneriat cu Inspectoratul Școlar al Municipiului București. Competiția promovează competențele digitale și este inclusă în Calendarul Activităților Educative Municipale 2025. Inițiat în 2022 sub numele ASUS Challenge, proiectul a ajuns la a patra ediție.
