Cabral și șeful CEZ Romania, Martin Zmelik, au încercat să ajungă de la București la Pitești cu un automobil electric Renault Zoe. Teoretic, acest automobil electric are o autonomie de 120km și e recomandat pentru traficul urban, unde opririle sunt dese iar consumul de combustibil este foarte mare. Cei doi au ales DN7 și nu autostrada A1 pentru a putea circula cu viteză redusă, obținând astfel o autonomie mai mare decât cea specificată de producător.
Pe drumul parcurs cu un Renault Zoe, una dintre masinile electrice din flota CEZ, cei doi protagonisti ai experimentului au impartasit emotiile ramanerii in pana fara posibilitatea de a alimenta la urmatoarea oprire, ca in cazul unei masini cu motor pe combustie sau hibrid, dar s-au bucurat de avantajele unui autoturism ecologic: silentiozitatea si puterea liniara a propulsorului. A fost, de asemenea, o ocazie de a experimenta viitorul transportului auto, la volanul unui model recunoscut pentru designul sau smart si contemporan.
Renault Zoe poate ajunge de la București la Pitești cu un plin
In Romania, transportul cu masini electrice este, in prezent, intr-o faza de pionerat, lipsa unei infrastructuri de statii de reincarcare de capacitate mare fiind principalul obstacol in adoptarea acestei tehnologii.