CPM (Cost per mille) reprezintă în publicitatea online preţul practicat de un site web pentru afişarea unui banner de 1000 de ori.
De exemplu:
CPM 5 Euro înseamnă că site-ul respectiv încasează 5 Euro pentru fiecare mie de pagini afişate / pentru fiecare banner. Dacă site-ul are 200.000 de afişări lunare, costul unui banner pe lună se calculează astfel: 200000 / 1000 x 5 = 200 x 5 = 1000 Euro.
Negocierea CPM între website şi beneficiar se face în funcţie de volum (dacă contractul durează mai multe luni preţul CPM scade) şi de nişa de interes. Evident că un site de matrimoniale va practica un CPM mai mic decât un site care se ocupă de un subiect de nişă (de exemplu împrumuturi bancare).
Alternative la CPM: PPC şi CPA