Mugur Frunzetti a avut bunăvoinţa de a răspunde întrebărilor noastre referitoare la magazinul online MarketOnline .
pcnews: Cum a inceput marketonline.ro?
Mugur Frunzetti: MarketOnline se apropie de implinirea a un an si jumatate de prezenta online. Inca de la inceput, MarketOnline si-a stabilit valori clare, exprimate prin sintagma „Unicul magazin de sapte stele”, pe care le respecta si in prezent. Planul fiind bine pus la punct, drumul a fost si este unul clar, insa in fiecare moment cautam sa imbunatatim serviciile cu noi optiuni si sa devenim si mai apropiati de clienti. „Unicul magazin de sapte stele” este o metafora care simbolizeaza preocuparea noastra permanenta pentru a oferi servicii superioare clientilor MarketOnline.
pcnews: Ce simbolizeaza numele marketonline.ro?
Mugur Frunzetti: Numele este reprezentat practic de doi termeni in limba engleza, dar romanizati, fiind astfel usor de perceput de catre orice roman. Fiind un magazin online, numele trebuia sa ilustreze de la inceput acest lucru si am considerat ca MarketOnline poate fi un brand expresiv, care se retine destul de repede.
pcnews: De ce spuneţi că marketonline.ro este unicul magazin online de sapte stele? Ce diferentiaza marketonline.ro de celelalte magazine online din Internetul romanesc?
Mugur Frunzetti: Chiar daca preturile propuse de MarketOnline sunt printre cele mai bune de pe piata, MarketOnline nu cauta sa se diferentieze prin pret, ci prin servicii. Avem un set de reguli clare si facem totul pentru a-i oferi clientului servicii premium. Motto-ul tine de strategia de marketing, dar se poate spune ca si strategia de marketing tine cont de realitate, de servicii, de modul in care lucram, de serviciile unice pe care le lansam in mediul online, precum Garantia Suplimentara MarketOnline.
pcnews: Este o campanie de publicitate sustinuta pe bloguri eficienta?
Mugur Frunzetti: Promovarea cu ajutorul blogerilor este in primul rand altceva; si am vrut sa facem mereu si altceva, sa nu mergem numai pe caile batatorite. Strategia de publicitate si marketing a MarketOnline include mai multe tipuri de promovare, iar publicitatea pe bloguri ne-a adus in primul rand mai aproape de clienti, ne-a facut sa ne situam in mod natural in imediata apropiere a celor care sunt online. Fiind un magazin online, am considerat ca trebuie sa fim online cat mai aproape de comunitati.
pcnews: Cati angajati a avut marketonline.ro la inceput si cati are acum?
Mugur Frunzetti: Echipa este acel lucru care ne face sa putem oferi ceea ce promitem:
produse si servicii de 7 stele. Numarul a evoluat continuu, in acelasi timp cu cresterea vanzarilor si cu cresterea programului nostru – in prezent functionam pana la ora 20:00 de luni pana vineri si pana la 16:00 sambata, in ceea ce priveste preluarea de comenzi. In prezent suntem o echipa de aproximativ 40 de persoane, dar crestem in continuare.
pcnews: Care a fost cifra de afaceri marketonline.ro pe anul trecut si ce previziuni sunt pentru anul in curs?
Mugur Frunzetti: Cel mai important lucru este ca in luna decembrie 2007 am ajuns la o cifra de afaceri (intr-o luna) de aproximativ 1.100.000 de euro. A fost rezultatul unor cresteri succesive, luna de luna. Anul acesta, asteptam o crestere importanta, marcata in fiecare luna. Ne dorim si stabilitate, ne dorim sa ne consolidam pozitia pe piata comertului electronic din Romania. Insa consolidarea se face in acest moment prin crestere.
pcnews: De unde a venit ideea campaniei 1% pentru sute de zambete?
Mugur Frunzetti: Blogvertising ne-a facut anul trecut sa simtit nevoia de a ne implica in proiecte sociale. Astfel, am vrut sa continuam politica de CSR. Fiind o perioada a iubirii si a grijii (februarie – martie), am incercat sa concepem o campanie in care sa ajutam si sa ne implicam si vizitatorii si clientii sa ajute. Cred ca numele campaniei, „1% pentru sute de zambete”, exprima cel mai bine obiectivul campaniei – noi renuntam la 1% din vanzari in perioada 6 februarie – 8 martie 2008 si impreuna reusim sa oferim niste zambete unor persoane care chiar duc lipsa de asa ceva, fara sa fie vina lor.
pcnews: Am vazut ca luati in calcul furnizarea in viitor a serviciilor 24 de ore din 24. Credeti ca vor exista clienti dornici de produse hardware la 3 dimineata?
Mugur Frunzetti: Dorim in fiecare moment sa facem mai mult, de aceea am marit programul obisnuit din e-commerce, am dorit sa fim cat mai mult la dispozitia clientilor. Fiecare client este special si are nevoile sale, iar noi nu facem decat sa ne adaptam. In functie de solicitari si de piata, MarketOnline si-ar mai putea modifica programul. Timpul este o resursa tot mai pretioasa in prezent si exista persoane care au nevoie de a interactiona cu un reprezentant de vanzari noaptea tarziu sau dimineata devreme. Oricum, noi oferim deja posibilitatea postarii de comenzi 24 de ore din 24, tinand cont ca aceasta este marele avantaj al unui magazin online.
pcnews: Şi întrebarea noastră tradiţională: Puteti transmite ceva special cititorilor pcnews.ro?
Mugur Frunzetti: Tinand cont ca suntem in plina campanie pentru alegerea unei fundatii care sa primeasca 1% din vanzarile noastre, asa cum explicam anterior, ii invit cu placere pe cititorii pcnews.ro sa ni se alature si sa ne ajute sa oferim „1% pentru sute de zambete”.
pcnews: Domnule Mugur Frunzetti vă mulţumim pentru răspunsurile dvs şi vă urăm succes în online-ul românesc!