NVIDIA anunță astăzi lansarea NVIDIA GeForce GTX 1060, din familia de unități de procesare vizuală de gaming Pascal, alăturându-se astfel plăcilor grafice GTX 1080 și 1070.
Similar întregii game de plăci grafice construite pe arhitectura Pascal și cu un preț de pornire de doar 249 de dolari, GTX 1060 a fost concepută pentru viteză și optimizată pentru performanță per watt. GTX 1060 a fost dezvoltată pe tehnologia de fabricație FinFET pe 16nm și oferă același nivel de performanță ca GTX 980, consumul energetic fiind de doar 120 de watti, în timp ce rulează cele mai recente experiențe VR și jocuri PC cu Direct X 11/12.
GTX 1060 este dotată cu 1.280 de nuclee CUDA, memorie GDDR5 de 6GB la o frecvență de 8Gbps și boost clock de 1,7GHz, suportând cu ușurință overclocking de până la 2GHz.
Suport pentru kitul de dezvoltare VRWorks
GTX 1060 suportă NVIDIA VRWorks™, un kit de dezvoltare software care le permite dezvoltatorilor să coreleze ceea ce văd, aud și simt utilizatorii cu acțiunile fizice din mediul de joc – convingându-i că experiența lor virtuală este reală.
În kitul VRWorks este inclusă tehnologia NVIDIA Simultaneous Multi-Projection, care permite oricărei plăci grafice GeForce din seria 10 să proiecteze fără întrerupere o singură imagine simultan pentru ambii ochi, oferind o îmbunătățire de peste trei ori a performanței grafice VR, față de generația anterioară de GPU. Acest lucru le oferă posibilitatea utilizatorilor de GTX 1060 să experimenteze un nivel și mai mare al detaliilor în jocurile VR, fără a face un compromis la nivel de performanță sau calitate, beneficiind astfel de o experiență realistă și captivantă.
Proiecția simultană multiplă este integrată în cele mai mari platforme de jocuri la nivel mondial, Unreal Engine and Unity. Peste 30 de jocuri se află deja în dezvoltare, inclusiv including Unreal Tournament, Poolnation VR, Everest VR, Obduction, Adr1ft și Raw Data.
GTX suportă, de asemenea, tehnologia NVIDIA Ansel, un tool performant de captare in-game, care le permite gamerilor să exploreze, capteze și partajeze imagini artistice din jocuri, într-un mod revoluționar.
Cu Ansel, gamerii pot crea imaginile in-game pe care și le doresc, poziționând camera în orice direcție, din orice unghi, în mediul jocului și să capteze fotosfere stereo de 360 de grade pentru vizualizarea cu o cască de VR sau un cardboard Google.
NVIDIA anunță disponibilitatea imediată a primului joc care suportă Ansel: Mirror’s Edge: Catalyst. Al doilea joc, Witcher 3: Wild Hunt, va fi disponibil la sfârșitul acestei luni. În dezvoltare se află multe alte jocuri, inclusiv Fortnite, Paragon și Unreal Tournament de la Epic Games, Obduction de la Cyan Worlds, The Witness de la Thekla, Lawbreakers de la Boss Key Productions, Tom Clancy’s The Division de la Ubisoft și mult așteptatul No Man’s Sky de la Hello Games.
VR Funhouse, disponibil din această lună pe Steam
NVIDIA VR Funhouse – jocul VR al companiei de tip carnaval – va fi disponibil gratuit în cursul acestei luni prin serviciul de distribuție digitală Steam de la Valve. Dezvoltat pe Unreal Engine 4 de la Epic Games, VR Funhouse va funcționa pe plăcile grafice GTX 1080, 1070 și 1060 și căștile HTC Vive VR. De asemenea, va fi oferit în regim open source dezvoltatorilor și artiștilor care își pot crea astfel propriile atracții VR Funhouse.
Disponibilitate și prețuri
Plăcile personalizate GTX 1060 vor fi disponibile începând cu 19 iulie, de la ASUS, Colorful, EVGA, Gainward, Galaxy, Gigabyte, Innovision 3D, MSI, Palit, PNY și Zotac. Prețul recomandat de producător este de 249 de dolari.