La numai câteva zile după anunțul Omniverse, NVIDIA prezintă o nouă serie de tool-uri pentru dezvoltatori de jocuri, care să îi ajute la eficientizarea timpului, la integrarea mai ușoară a NVIDIA RTX și la eficientizarea procesului de creație al lumilor virtuale. Printre aceste unelte se numără NVIDIA Streamline, NVIDIA Kickstart RT, GeForce NOW Cloud Playtest și altele.
La GDC 2022, NVIDIA prezintă Streamline, un framework cross-IHV, open source care vrea să simplifice integrarea de tehnologii super-resolution sau alte efecte grafice în jocuri și aplicații. Cu Streamline, dezvoltatorii pot coda o singură dată și pot adăuga mai multe tehnologii super-resolution la jocurile lor.
Streamline oferă o singură integrare cu un framework de tipul plug-and-play. Se situează între joc și API-ul de randare și abstractizează call-urile specific SDK-ului într-un framework ușor de folosit. În loc de integrarea manuală a fiecărui SDK, dezvoltatorii trebuie doar să identifice ce resurse (vectori de mișcare, adăncime, etc.) sunt necesare pentru plugin-uri Streamline, iar apoi să seteze unde vor să ruleze plugin-urile.
SDK-ul Streamline este disponibil astăzi cu suport pentru NVIDIA Deep Learning Super Sampling (DLSS) și Deep Learning Anti-Aliasing (DLAA), iar suport pentru NVIDIA Image Scaling (NIS) curând. Streamline suportă DirectX 11 și DirectX 12. Suport pentru Vulkan este momentan în beta și disponibil pentru dezvoltatori să fie testat.
Framework-ul se poate extinde și mai departe de SDK-uri pentru super-resolution, iar dezvoltatorii pot adăuga NVIDIA Real-time Denoiser (NRD) în jocuri prin Streaming.
NVIDIA recunoaște povara aflată asupra dezvoltatorilor de a include suport pentru mai multe SDK-uri, de multe ori cu integrări și compatibilități diferite. Streamline ușurează această povară cu un framework cross-IHV, open source. Integrarea mai ușoară a tehnologiilor înseamnă mai multe jocuri cu mai multe tehnologii. Pentru ca unele jocuri să nu vină doar cu un subset de tehnologii IHV, scopul NVIDIA cu Streamline este ca jocurile noi să poată include ce are fiecare IHV mai bun de oferit. Acest lucru este bun pentru gameri și ecosistemul de gaming.
Kickstart RT – Un kit de pornire pentru adăugarea de Ray Tracing
NVIDIA Kickstart RT face mai ușor ca niciodată procesul de adăugare de ray tracing în timp real în motoare de jocuri, care să producă reflexii și umbre realiste, ocluzie ambientală și iluminare globală. Kickstart RT oferă un punct de plecare facil, care permite dezvoltatorilor să includă cu ușurință iluminare dinamică și realistă a scenelor complexe în motoarele de jocuri într-un timp mult mai scurt decât prin metode tradiționale. De asemenea, ajută dezvoltatorii care consideră dificilă trecerea motorului la DirectX 12 API.
GeForce NOW cloud playtest – testare de oriunde prin intermediul cloud-ului
Un playtest este procesul prin care un dezvoltator de jocuri testează un joc nou pentru a descoperi bug-uri și greșeli de design înainte să fie lansat pe piață. Dezvoltatorii au nevoie de metode inovatoare de a efectua această parte vitală din procesul de dezvoltare, într-un mod sigur. Toate acestea sunt posibile cu Cloud Playtest pe platforma de dezvoltare GeForce NOW. Cu o rețea de peste 30 de centre de date și 80 de țări, GeForce NOW folosește puterea din cloud pentru a duce experiența GeForce de PC pe orice dispozitiv. Această infrastructură extinsă oferă o platformă de dezvoltare pentru studiouri și publisheri pentru a dezvolta jocuri virtual, începând cu partea de testare.
Cu GeForce NOW Cloud Playtest, jucătorii și observatorii pot fi oriunde în lume. Dezvoltatorii pot încărca un build în cloud și pot programa o sesiune de testare pe care jucătorii și observatorii o post gestiona în calendarul lor de testare. În timpul unei sesiuni de testare, un jucător poate folosi aplicația GFN pentru a juca jocul respectiv, în timp ce face streaming cu camera și microfonul. Observatorii se pot uita la gameplay și la ce transmite camera direct din cloud.
Noile unelte pentru Ray-Tracing, AI, Cloud și Virtual World Streamline de la GDC 2022 pot fi consultate și pe NVIDIA Developer Blog.