Configurarea unui router WiFi sau instalarea unei aplicații pe smartphone sunt provocări tehnologice pentru părinții neavizați, care apelează la copiii lor mai pregătiți în folosirea gadgeturilor. Kaspersky a realizat un studiu online despre provocările legate de tehnologie cu care se confruntă părinții de studenți. Aproape o treime (31%) dintre părinții care sunt nepricepuți într-ale tehnologiei și au copii la facultate recunosc că se confruntă zilnic cu dificultăți legate de tehnologie. Părinții din România recunosc în mai mică măsură că ar avea astfel de probleme, în absența copiilor – doar 23%, un procent mai mic înregistrându-se în Slovacia – 13%.
La rândul lor, studenții pot fi în continuare împovărați de faptul că sunt gurul IT al familiei, chiar dacă au plecat de acasă. Peste o treime dintre părinții (43%) care sunt novici în domeniul tehnologiei și au copii la facultate recunosc că i-au sunat pentru asistență tehnică de la distanță. Mai mult, 17% dintre acești părinți au declarat chiar că le lipsește suportul IT al copiilor lor mai mult decât compania lor, atunci când nu sunt în preajmă.
Tinerii se tem că părinții ar putea fi victimele unor escrocherii financiare
Tinerii își acceptă rolul de consultant IT pentru părinți, 59% dintre studenții pricepuți la tehnologie spunând că li se cere adesea să-și ajute membrii familiei. Deși mulți s-ar putea să nu-și dorească să fie deranjați, 59% dintre studenți au cel puțin o îngrijorare cu privire la capacitatea părinților lor de a face față sarcinilor tehnologice sau la riscul de a deveni victime ale fraudei atunci când nu sunt în preajmă. Procentul crește la 63% în rândul tinerilor, în general (respondenți între 17-34 de ani).
Procentul studenților din România cărora li se cere ajutor din partea membrilor familiei, în probleme de tehnologie este similar cu cel global, de 60%. Principala teamă a 40% din ei este că părinții lor vor fi victimele unor escrocherii financiare prin intermediul unor metode online/ prin telefon sau prin vizite acasă.
Dacă unul dintre frați este plecat la universitate și nu poate ajuta, este foarte probabil că unii părinți să-i întrebe pe copii lor mai mici. Mai exact, 65% dintre părinții care recunosc că nu știu multe despre tehnologie și au copii la universitate se bazează pe ajutorul membrilor mai tineri ai familiei pentru sprijin tehnic.
- 64% dintre mileniali au ajutat o rudă cu suport tehnic
- 55% dintre mileniali se simt obligați să ofere suport tehnic membrilor familiei
- Doar unul din cinci (19%) dintre seniori ar plăti pentru ajutor tehnic; majoritatea se bazează pe familie și prieteni
Situația e ilustrată în clipul video de mai jos:
„Indiferent dacă ați crescut sau nu cu tehnologia, adevărul este că suntem mai dependenți că oricând de ea în viață de zi cu zi. Scopul nostru este să le oferim tuturor cunoștințele și încrederea necesare pentru a profită la maximum de tehnologie, fără griji privind infracționalitatea cibernetică„, a spus Alexander Moiseev, Chief Business Officer, Kaspersky.
„Oamenii nu sunt niciodată foarte deschiși la schimbare. Putem fi suspicioși, rigizi și adesea ne întrebăm de ce trebuie să schimbăm ceva care pare să funcționeze bine pentru noi„, este părerea unui psihoterapeut, Kathleen Saxton. „Nevoia noastră de a ne proteja de senzația că îmbătrânim sau că suntem expuși din cauza lipsei noastre de pricepere în anumite domenii, ia rapid forma respingerii nevoii de schimbare sau a unui vârtej al disperării în fața sentimentului că nu mai putem ține pasul. Există o nevoie pregnantă ca oamenii să se simtă mai în temă în legătură cu modul cum pot obține o protecție mai mare pe dispozitive și cum să utilizeze un program de securitate adecvat pentru a se asigura că datele și activitatea lor rămân în siguranță.”
Cercetarea Kaspersky a folosit un eșantion de 11.000 de utilizatori din 13 țări, printre care și România, având cote reprezentative la nivel național pentru fiecare categorie de sex, vârstă și regiune.