În România sunt în prezent 3 site-uri mari de anunțuri: okazii.ro cu 3.5 milioane de vizitatori pe lună, mercador.ro și tocmai.ro. Fiecare site se bucură de o publicitate agresivă prin care încearcă să atragă publicul amator de chilipiruri.
Dacă mercador și tocmai.ro permit vânzarea produselor în mod gratuit, okazii.ro condiționează postarea anunțurilor de plata unei sume. Din acest motiv, vânzătorii de ocazie urcă mai multe anunțuri pe site-urile concurente.
GfK a realizat pentru Mercador.ro o cercetare pentru mercador.ro pe un eșantion de 600 de persoane, femei şi bărbaţi, având vârste cuprinse între 18 şi 45 de ani şi care locuiesc în mediul urban.
96% dintre participanţii la studiu, cu vârste cuprinse între 18 şi 45 de ani, şi care locuiesc în mediul urban au accesat, cel puțin o dată, un site de anunţuri online. Dintre aceştia, 38% sunt orientaţi spre a cumpăra produse, un procent mai mic înregistrându-l cei care doresc să vândă. În cazul femeilor, acestea sunt mai înclinate spre procesul de cumpărare, bărbaţii fiind deschişi atât să vândă, cât şi să achiziţioneze diverse bunuri.
Dintre cei intervievați, aproape 40% din ei nu au realizat potențialul vânzării lucrurilor pe care le-au folosit puțin timp. De asemenea, aproape o treime din participanții la studiu continuă să depoziteze produsele sau obiectele pe care nu le mai folosesc cu frecvență. În acest sens, în condițiile existenței site-urilor de anunțuri gratuite, care facilitează vinderea și cumpărarea de produse fără intermediari, aceste obiecte se pot transforma cu ușurință în bani.
Printre beneficiile menționate de cei care vând produse pe site-urile de anunțuri, 76% din aceștia au precizat ușurința cu care anunțul lor poate ajunge la un număr cât mai mare de posibili cumpărători. De asemenea, atât cumpărătorii (în proporție de 42% din total respondenților), cât şi vânzătorii (72%) apreciază în mod deosebit avantajul tranzacțiilor față în față, fără intermediari.
Potenţialii cumpărători de pe site-urile de anunțuri online sunt, în principiu, persoanele cu venituri de peste 2.500 de lei, mare majoritate din Bucureşti şi din oraşele medii ale ţării, cu vârste între 25 şi 35 de ani.