Comportamentul cumpărătorilor în noua epocă a magazinelor virtuale începe să fie evidențiat în studiile diverselor companii. Nu de puține ori, clienții vizitează un magazin pentru a vedea un anumit produs iar mai apoi îl comandă online de la magazinul care afișează cel mai mic preț.
Studiul realizat de Ericsson ConsumerLab spune următoarele:
39% dintre utilizatorii de smartphone-uri din Statele Unite își folosesc telefoanele pentru a face mici plăți, pentru a scana codurile produselor sau pentru a descărca cupoane de reducere.
Dacă retailerii înțeleg dorința consumatorilor de a face cumpărături oricând au chef, ei pot combina posibilitatea de a cumpăra direct din magazin cu shopping-ul online pentru a beneficia de avantajele generate de numărul mai mare de opțiuni.
Studiul a fost desfășurat de către Ericsson ConsumerLab împreună cu Institute for Future Studies din Copenhaga
În societatea conectată a zilelor noastre, în care oamenii își mută constant – uneori chiar inconștient – atenția între lumea reală și mediul virtual, a vorbi despre online și offline ca două realități separate va deveni anormal. Oamenii sunt din ce în ce mai conectați la internet în mod constant – aproximativ 40% din utilizatorii de smartphone-uri la nivel global se conectează la internet înainte de a se da jos din pat – și creșterea accelerată a utilizării aplicațiilor mobile are efect asupra comportamentului de cumpărare.
Aceasta este tendința descrisă în studiul In-Line Shopping desfășurat de către Ericsson ConsumerLab împreună cu Institute for Future Studies din Copenhaga. Cercetarea, care a fost făcută în Statele Unite în 2012, arată că smartphone-urile joacă un rol important în experiența de cumpărare. 4 din 10 utilizatori de smartphone-uri din Statele Unite își folosesc telefoanele pentru a face mici plăți, pentru a scana codurile produselor sau pentru a descărca cupoane de reducere.
Studiul identifică un fenomen numit in-line shopping care a apărut din dorința consumatorilor de a combina cele mai bune aspecte ale cumpărăturilor făcute direct din magazin cu cele online. Astfel, consumatorii vor să vadă, să atingă și să încerce produsele, să facă comparații și să acceseze informații detaliate despre produse, fără să trebuiască să aștepte la coadă pentru a cumpăra un produs.
„Consumatorii au început să integreze cumpărăturile în programul lor zilnic. Astfel, ei au nevoie de aplicații care să le ușureze experiența de cumpărare. Așa cum oamenii își doresc să aibă acces la internet oricând și oriunde, tot așa își doresc să facă cumpărăturile când vor. Retailerii trebuie să înțeleagă și să satisfacă aceste nevoi dacă își doresc să aibă succes în viitor”, a declarat Michael Björn, Head of Research Ericsson ConsumerLab.
În ansamblu, utilizatorii de smartphone-uri sunt mult mai interesați de cumpărăturile online decât cei care nu dețin un smartphone. În cazul a 8 din cele 12 categorii de produse analizate, consumatorii preferă o combinație de cumpărături făcute direct din magazin și online, față de cumpărăturile făcute exclusiv online.