Stiri

5 tendințe GenAI în 2024 și impactul lor într-un an electoral, potrivit SoftServe

Ilustratie generată cu AI pe tema Inteligenței Artificiale
(CREDIT: GenAI (Adobe))

2023 a marcat o ascensiune semnificativă a tehnologiilor GenAI, iar 2024 se prefigurează a fi un an crucial în acest domeniu, potrivit analizei realizate de compania consultanță IT SoftServe. De la influența asupra alegerilor globale și până la schimbări majore în design și marketing, GenAI deschide noi perspective și provocări, într-un an electoral cu impact global.

Conținut video generat de AI:

Un domeniu în plină expansiune este cel al creării de conținut video prin GenAI, cu implicații directe în marketing și comunicare. SoftServe subliniază progresele remarcabile în acest sector, de la avataruri realiste până la adaptarea conținutului pentru diferite platforme. Cu toate acestea, sunt necesare îmbunătățiri pentru realizarea de filme de înaltă calitate prin GenAI. Ne putem aștepta că vor apărea din ce în ce mai multe extensii în programele de procesare foto și video bazate pe inteligență artificială, precum cele ce pot adăuga sau elimina obiecte sau cele care pot mări rezoluția video. Acest lucru va accelera procesul de creare a videoclipurilor și de adaptare a acestora la diferite platforme.

De asemenea, compania mai notează că avatarurile personalizate și foarte realiste vor începe să devină parte a brandurilor și a experienței oferite clienților, iar crearea de modele 3D pentru Metavers va fi unul dintre principalele domenii în dezvoltare.

Alegeri și mass-media:

În contextul unui an electoral global, SoftServe avertizează asupra riscurilor crescute de fake news și manipulare prin utilizarea GenAI în campaniile politice și mass-media. Instrumentele AI generative pot personaliza mesaje și conținut, dar necesită o utilizare responsabilă pentru a preveni dezinformarea. 2024 va fi anul alegerilor în 40 de țări, printre care și în țara noastră, SUA, Marea Britanie, India sau Mexic – Bloomberg Economics estimează că 41% din populația lumii va vota.

GenAI în design și marketing:

Un alt domeniu în care GenAI își face simțită prezența este cel al designului, cu instrumente precum Nvidia Omniverse și GET3D, care facilitează generarea imaginilor 2D și 3D. Această evoluție nu va înlocui designerii, ci va transforma modul în care lucrează, accelerând și diversificând procesul creativ.

De asemenea, rapiditatea în scrierea de texte va fi unul dintre criteriile de performanță importante pentru agențiile de design și departamentele de marketing. Cu toate acestea, problema drepturilor de autor pentru materialele vizuale create și a cadrului legal pentru utilizarea acestora în marketing și publicitate devine și mai crucială, astfel încât industria se va îndrepta către crearea de modele proprii pentru mărci/companii sau către „reconversia” unor programe care folosesc conținut cu drepturi de autor.

Inteligența artificială conversațională și AR:

Aplicațiile de realitate augmentată (AR) se vor îmbogăți cu funcții de inteligență artificială conversațională, făcând AI-ul mai accesibil și influențând modul în care interacționăm cu tehnologia.

Reglementarea Inteligenței Artificiale:

Europa a făcut pași importanți în reglementarea AI-ului. Majoritatea țărilor încearcă să elaboreze un cadru legal pentru utilizarea inteligenței artificiale generative până la sfârșitul anului. Unul dintre primii pași de reglementare în Europa a fost Legea privind inteligența artificială aprobată de Parlamentul European în decembrie 2023. Acesta clasifică nivelurile de risc ale diferitelor modele, interzice utilizarea inteligenței artificiale în anumite cazuri și analizează impactul potențial al acestei tehnologii asupra drepturilor omului.

Reglementarea urmărește să găsească un echilibru între dezvoltarea rapidă a inteligenței artificiale și riscurile cu care se confruntă societatea. SoftServe a realizat o cercetare care arată că echipele care folosesc GenAI sunt mai eficiente cu peste 40%. Astfel, potrivit specialiștilor, cea mai importantă tendință pentru 2024 este adoptarea rapidă a instrumentelor bazate pe inteligență artificială generativă.

Ilustrație corporate SoftServe

Ilustrație corporate SoftServe (Foto: SoftServe)

SoftServe este prezentă și în România din mai 2022, unde are aproape 150 de persoane, continuând să recruteze în domenii ca Software Engineering, Data Science, Project Management, Business Analysis și altele.

SoftServe este o companie globală de IT, care oferă servicii de dezvoltare software și consultanță. Circa 12.000 de angajați lucrează în peste 50 de birouri aflate în întreaga lume. Compania lucrează la peste 900 de proiecte active pentru clienți din America de Nord, UE și Asia. Printre clienții SoftServe se numără IBM, Cisco, Panasonic, Cloudera, Henry Schein, Spillman Technologies și alții. SoftServe este partener Google Cloud Platform, Amazon Web Services, Microsoft Azure, NVIDIA și al altor companii de tehnologie bine cunoscute.

To Top