Editorial

Black Friday a ajuns in Romania cu servere cazute si promotii

Black Friday

Multa lume a aseptat cu sufletul la gura ora 0 de vineri 23 Noiembrie, adica inceputul Black Friday, ziua cu cele mai multe reduceri din an. Ora 0 a adus promotii pe unele site-uri precum pcgarage care anunta oferte noi din 6 in 6 ore, dar si cu servere cazute cum ar fi cazul evomag care in acest moment nici macar un mesaj de eroare nu afiseaza.

emag nici macar nu spune ce intelege el prin dimineata. Sa fie ora 4,5 sau 6? Probabil vor sa creasca suspansul sau nervozitatea utilizatorilor insetati de reducerile fabuloase anuntate de emag pentru aceasta vinere neagra.

Black Friday

Un alt magazin online, Koyos, ne anunta sec ca promotiile vor fi afisate la ora 6:00. Sper sa nu adormim prin redactie pana atunci cu capul pe tastatura.

Site-ul Altex anunta un Black Friday prelungi de Vineri pana Duminica dar pana maine dimineata site-ul va afisa probabil acelasi mesaj de intampinare „Ala negru cu reduceri la greu, il stii, nu?”.

Site-ul Domo functioneaza, cu greu, dar functionaza, iar produsele sunt listate cu discount-uri pana la 50%. Oferta Domo de Black Friday pare destul de atractiva dar mi-a dat senzatia de dezordine si grafica lor copilareasca nu imi place…

domo black friday

Media Galaxy are afisat un desen desprins parca din filmele de animatie cu supereroi, dar fara indici despre oferta sau perioada ofertei.

media galaxy black friday 2012

In concluzie Black Friday a venit in Romania si nu prea. Pana acum am remarcat ca romanii au invatat repede care este treaba cu Black Friday si cum trebuie sa arate o reducere. Din pacate pe online mai avem de invatat. Ar fi frumos sa luam exemplu site-urilor mari de afara care afiseaza mult mai clar ofertele, ordonate pe categorii pentru o identificare mai usoara, indicarea procentuala pana la momentul cand se epuizeaza stocul, sortarea ofertelor in functie de discount-ul procentual, si alte facilitati care usureaza mult sarcina cumparatorilor. Comerciantii nostri online s-au limitat anul acesta la discounturi mari, reclama TV, radio, online, newslettere si investirea in hardware pentru a sustine site-urile (la acest ultim capitol o sa vedem daca au reusit sau nu). Data viitoare poate o sa fie mai bine si din punct de vedere al experientei utilizatorilor pe site-uri in timpul promotiei de Black Friday…

Dar nu-i nimic „Sunt mic, mic, mic, dar nu-i nimic, Nu e totul pierdut, maine-un inceput”.

To Top