Odată cu venirea toamnei, majoritatea cumpărătorilor activi pe Internet și-au pus în standby achizițiile importante, trăgând speranțe în discounturile tradiționale de Black Friday. În Vinerea Neagră ai cumva garanția că prețurile ajung la minimul lor istoric pentru marea majoritate de produse. Și nu intrăm în speculațiile despre fluctuațiile prețurilor în sus și apoi în jos să pară reducerea cât mai mare… Nu știi dacă produsele care te interesează vor beneficia de oferte, dar poți intui ce tipuri și categorii au șansă să apară în promoțiile BF.
Mai întâi sunt generațiile anterioare ale gadgeturilor lansate în ultimul an. Dacă o linie de produse a fost relansată în 2019, e foarte probabil ca stocurile modelelor din 2018 să urmeze să fie lichidate. În cazul produselor IT&C putem urmări și generațiile de componente. Echipamentele care folosesc generații din urmă de procesoare, chipseturi și plăci video vor intra cu siguranță în oferte, fiind presate să dispară din stoc de lansările lui 2019. De exemplu, telefoanele Android echipate cu Snapdragon 636 sau laptopurile cu procesoare Intel Core de generația a 7-a sau a 8-a.
Pe urmă avem cazul produselor accesibile importate special de Black Friday. Importatorii și magazinele obțin prețuri mai bune de la producători pentru stocuri mari de produse atractive, echilibrate ca performanță/preț, recomandate de un trend tehnologic. De exemplu, un anumit tip de SSD – entry level sau mediu – va fi disponibil la un preț de nerefuzat. Cu siguranță nu va fi modelul sau brandul recomandat de o analiză temeinică, dar va fi un SSD ieftin ce va putea înlocui un hard disk într-un PC existent. De Black Friday se vor vinde o mulțime de produse midrange pe care lumea nu le caută activ, dar le-ar putea adopta oricând.
Similar, vor fi lansările exclusive de Black Friday. Populația nu va avea un termen de comparație, fiind produse ofertate în premieră, iar frenezia momentului îi va îndemna să profite de „oportunitate”. Pot fi pachete turistice, bilete la diverse festivaluri și produse configurate aparte față de cele existente în piață.
eMAG a programat Black Friday Romania pe 15 noiembrie 2019
Știm cu toții că eMAG dă tonul în România când vine vorba de Black Friday, chiar dacă alte lanțuri mari din retail încearcă să extindă sau să demitizeze conceptul. Acestea plus alte magazine online cu oferte specializate ce au inițiat Black Friday PRO se vor alătura negreșit campaniei programate de eMAG pentru a profita laolaltă de psihoza ce va cuprinde în mod generalizat populația. Cine nu a simțit nevoia să cumpere ceva în ultimele ore de Black Friday doar să simtă că profită de o ocazie unică… să nu rateze marea ocazie…
De Black Friday, eMAG pregătește oferte la următoarele tipuri de produse:
- televizoare
- telefoane
- laptopuri
- produse din categoria Fashion și articole sportive
- electrocasnice
- accesorii pentru casă și gradină
- produse de îngrijire personală pentru adulți și copii
- mobilă
- jucării
- anvelope
Ce condiții impune eMAG livrărilor de Black Friday
Dupa plasarea comenzii de Black Friday, produsele selectate sunt rezervate automat, iar livrarea se face în showroom, prin curier sau la un oficiu poștal, după cum va alege beneficiarul la finalizarea comenzii.
În cazul produselor comandate de la partenerii eMAG Marketplace, acestea vor fi livrate direct de catre acestia doar prin curier. Nu se vor putea ridica personal, costul de livrare fiind comunicat înaintea finalizării comenzii.
După cum probabil știi, serviciile de curierat nu strălucesc în România. În sezonul reducerilor, piața este aruncată în aer, toate firmele ajung cu liniile telefonice blocate din cauza unui personal subdimensionat, de foarte multe ori necalificat, din cauza unor proceduri sau fluxuri de lucru pe care nu și le mai pot gestiona într-o moment de criză. Tarifele ieftine sunt acceptate de curieri de dragul unui volum pe care nu-l pot susține cu resursele existente. Ar fi bine ca eMAG să includă un serviciu premium de transport ca opțiune pentru cumpătorii dispuși să achite mai mult pentru rapiditate și profesionalism, dar mai întâi trebuie să putem identifica acea firma de transport pe piața românească. Altfel nu ne rămâne decât să ne păstrăm calmul și să ne mulțumim cu termene lungi de livrare. Ca informație utilă, s-a putut observa în fiecare an că primele comenzi de Black Friday ajung într-un interval mai scurt, înainte să se congestioneze livrările.
Câteva cifre de anul trecut
În 2018 eMAG a înregistrat 9,5 milioane de vizitatori de Black Friday, comparativ cu traficul pe o lună întreagă al unui site din TOP 3 din România (olx.ro, digi24.ro sau adevarul.ro). Doar în primele 5 secunde, eMAG a înregistrat 21.170 de comenzi. Oferta a cuprins peste 3 milioane de produse, la care s-au adăugat oferte speciale de la 6100 de parteneri din Marketplace.