Publicaţia de comerţ electronic “Link 2 eCommerce” – organizatorul celei de a III-a ediţii a “Galei Premiilor în eCommerce” – a dezvăluit criteriile de jurizare a magazinelor online înscrise în concurs. Pentru prima oară în istoria evenimentului, criteriile au fost publicate integral înainte de deşfăşurarea competiţiei pentru a se asigura maximum de transparenţă.
“La primele două ediţii am făcut publice doar categoriile principale de jurizare întrucât nu ne doream ca magazinele online să îşi ‘tuneze’ site-ul pe perioada Galei. Anul acesta am hotărât să oferim toate elementele de jurizare pentru că, oricum, competiţia va fi dură şi, chiar dacă magazinele înscrise îşi vor adapta site-ul în funcţie de criteriile noastre, experienţa utilizatorului va avea un cuvant greu de spus în nota finală. În comerţul electronic serviciile contează cel mai mult, de aceea în 2008 vom puncta majoritar ceea ce se numeşte customer experience”, a declarat Andrei RADU, directorul “Link 2 eCommerce”.
“Gala Premiilor în eCommerce 2008” deţine o grilă de jurizare cu peste 80 de elemente prin prisma cărora vor fi punctate magazinele înscrise în competiţie. După exemplul ediţiei anterioare, criteriile de jurizare sunt structurate pe două categorii principale: Site-ul şi Customer Experience. În schimb, ponderea în punctajul final a crescut de la 50 la 60% în ceea ce priveşte experienţa de cumpărare şi uzabilitatea. “Este foarte adevărat că design-ul site-ului, documentarea produselor, accesul facil la diferite funcţii sau existenta clară a termenilor şi condiţiilor, a modalităţilor de cumpărare şi de plată sunt importante. Dar pentru un site de comerţ electronic, esenţiale sunt serviciile – pornind de la uşurinţa procesului de cumpărare, continuând cu promptitudinea magazinului în procesarea comenzii şi a livrării, cu amabilitatea şi profesionalismul personalului de vânzări şi terminând cu respectarea promisiunilor faţă de client. Din aceste considerente, magazinele înscrise vor fi efectiv testate de către juraţi sub protecţia anonimatului, plasându-se comenzi şi analizându-se reacţia comercianţilor”, a adăugat Andrei RADU.
Procesul de preselecţie a magazinelor online respectă câteva reguli de bună practică în comerţul electronic, cu privire la identitatea companiei şi a procesatorului de plăţi în cazul acceptării plăţilor online cu cardul şi la prezentarea procedurilor de tranzacţionare, a modalităţilor de livrare şi de plată, a termenilor şi condiţiilor de derulare a cumpărăturilor, a condiţiilor de garanţie etc. Totodată, nu vor fi acceptate pseudo-magazinele online (site-uri de tip catalog electronic) şi magazinele care fac SPAM.
În ceea ce priveşte aspectul grafic, se va pune accent pe simplitatea şi claritatea layout-ului şi pe amplasarea corectă şi evidenţierea butoanelor de acţiune. În secţiunea de “Conţinut” au fost introduse elemente care ţin de afişarea preţului şi a tuturor taxelor suplimentare, astfel încât clientul să cunoască exact cât îl va costa în total produsul comandat. De asemenea, pentru prima oară, au fost introduse elemente de marketing in-site.
În evaluarea “Legal & Trust”, organizatorul a introdus criterii noi legate de încrederea pe care o inspiră magazinul online (prin Trust Seal – sigle, certificari etc, sau asocierea imaginii magazinului cu brand-uri cunoscute).
O altă nouă categorie va urmări interacţiunea cu utilizatorii şi elementele de PR şi de promovare. Totodată, a fost detaliată partea de SEO (Search Engine Optimization), considerată de către membrii juriului ca fiind esenţială în existenţa unui site de comerţ electronic.
Regulamentul complet şi detalierea criteriilor de jurizare sunt publicate online.
Magazinele online pot fi înscrise în competiţie până la data de 25 august 2008, ora 16.00.