Review

REVIEW: ROG STRIX SCAR 15 G533ZW duce gaming-ul la un nou nivel

De-a lungul istoriei tehnologiei, de multe ori software-ul a fost motorul dezvoltării, care a atras după sine avansuri semnificative în materie de hardware. Dar atunci când hardware-ul este înaintea software-ului, lucrurile devin chiar mai interesante. Și asta se întâmplă chiar acum, cu cele mai recente laptopuri de gaming de la ASUS, care au atins un nivel de performanța hardware care permite rularea lejeră chiar și a celor mai solicitante titluri de pe piața jocurilor.

Îmi amintesc de felul în care ventilatoarele laptopurilor de jocuri de acum două generații erau forjate la greu de titluri precum Cyberpunk 2077 și recomandările pe care le făceam atunci de a folosi o pereche de căști bine izolate fonic. Dar cu noul ROG STRIX SCAR 15 G533ZW, setările maxime din Cyberpunk, cu Ray Tracing-ul pornit, abia dacă produc un susur al ventilatoarelor, pe care nici nu-l auzi când coloana sonoră a jocului  devine un pic (nu mult) mai zgomotoasă. (În paranteză fie spus, am setat laptopul pe modul Silent, pentru că dacă îl lași pe Performance sau Turbo ventilatoarele devin chiar foarte zgomotoase)  So, it’s another type of beast, care va să zică. Ia să vedem…

Design: atractivitatea întâlnește funcționalitatea

Toate laptopurile din seria Strix Scar pe care le-am văzut s-au remarcat printr-un design deopotrivă atractiv și funcțional și nici acest model nu este o excepție, ASUS adăugând un stil atletic seriei orientată spre e-sports. Printre primele lucruri pe care le vei remarca la designul acestui model este decupajul asimetric din partea de jos a ecranului, care obișnuia să fie pe partea stângă, dar acum este amplasat pe partea dreaptă a capacului și este mult mai mare decât la modelele anterioare.

Capace personalizabile pentru colțul laptopului ROG STRIX SCAR 15 G533ZW

De asemenea, laptopurile vin cu noi așa-numite capace de armură personalizabile, care se montează pe colțul din stânga spate al laptopului, pentru a adăuga un strop de culoare carcasei tale. Două opțiuni de culori suplimentare vin deja la pachet cu laptopul și se pot schimba fără efort oricând. Pentru o notă complet personalizată, există, de asemenea, un șablon de imprimare 3D, care facilitează crearea unui aspect original propriu.

Ca întotdeauna, modelele Scar vin cu accente artistice Aura Sync, pentru a-ți ilumina creativitatea. Lumina strălucește puternic, de la noul logo ROG metalic și de la tastatura cu iluminare personalizată pentru fiecare tastă. De asemenea, bara de lumină care acoperă trei laturi ale laptopului are o densitate mai mare de LED-uri pentru o iluminare uniformă.

ROG STRIX SCAR 15 G533ZW

Cele mai utilizate părți ale tastaturii și ale suportului pentru palme sunt acoperite de un strat de vopsea de tip soft-touch, care minimizează petele și amprentele, pentru a rămâne curată și elegantă. De asemenea, adaugă un finisaj mat punții din plastic rezistent, care menține temperaturile de suprafață mai reci și mai confortabile la atingere decât metalul, mai ales în sesiuni de joc prelungite.

Performanțe la nivel de flagship

Modelul din 2022 al lui Strix SCAR duce jocurile cu Windows 11 la un alt nivel, grație dotării cu un procesor Intel Core i9-12900H, cu o arhitectură hibridă construită de la zero pentru Windows 11, a unui GPU pentru laptop NVIDIA GeForce RTX 3070 Ti cu MUX Switch dedicat, care ajută la reducerea latenței și la creșterea suplimentară a performanței în timpul jocurilor, prin direcționarea GPU-ului direct către afișaj. În plus, cei 32 de GB de memorie RAM nouă DDR5 sunt extrem de rapizi.

ROG STRIX SCAR 15 G533ZW

Proiectat pentru frame rate-uri ridicate în titlurile de jocuri moderne, GPU-ul cu TGP maxim de 150 W alimentează afișajul QHD de 240 Hz cu Adaptive Sync, ceea ce înseamnă că tot ce trebuie să te preocupe este concurența și propriile abilități de joc.

Benchmark-urile confirmă nivelul de performanță al acestui laptop, care a obținut în testul 3DMark Time Spy un scor bun de 9527 puncte.

Scorul în 3DMark Time Spy al luiROG Strix Scar G533Z

Scorul în 3DMark Time Spy al luiROG Strix Scar G533Z (Foto: PC News)

Arma secretă: răcirea

Componentele puternice necesită o soluție de răcire robustă. În acest caz, SCAR utilizează un compus termic din metal lichid pe CPU și patru ieșiri dedicate pentru ventilatoare pentru a transfera eficient căldura din sistem. ROG Intelligent Cooling permite componentelor critice, precum CPU și GPU, să mențină frecvențe boost mai mari pentru perioade mai lungi de timp, ceea ce menține framerate-ul lin și constant chiar și în timpul sesiunilor de joc prelungite. Totul în timp ce zgomotul este menținut sub control: în modul Performance, Strix SCAR nu depășește 40 dB de zgomot.

ROG STRIX SCAR 15 G533ZW

Ventilatoarele Arc Flow actualizate dispun de palete curbate, modelate special pentru a maximiza fluxul de aer, cu minim de zgomot. Palele ventilatoarelor pentru laptopuri au, de obicei, aceeași grosime, dar noul design ASUS ajunge la o grosime de 0,1 mm la bază înainte de a se extinde spre vârf. Variația grosimii reduce turbulențele, oferind o experiență generală mai silențioasă. Designul modernizat al răcirii include și tuneluri antipraf mai scurte, care lasă cu până la 5% mai mult spațiu în jurul ventilatorului, îmbunătățind fluxul de aer cu până la 15%.

De asemenea, designul carcasei contribuie și el la o răcire eficientă. Pentru a mări aportul de aer rece, balamalele sale sunt deplasate înainte, în fața unei zone 3D Flow Zone puternic ventilate. O tăietură trapezoidală decupează partea inferioară a ecranului pentru a se asigura că ventilația de dedesubt nu este obstrucționată, conferind în același timp laptopului stilul său asimetric caracteristic.

Răcirea este cu adevărat silențioasă în condiții de sarcini de lucru ușoare cu tehnologia 0dB. În modul de funcționare silențios, sistemul de răcire oprește toate ventilatoarele în timpul sarcinilor zilnice pentru a disipa căldura în mod pasiv. Acest lucru vă permite să te concentrezi asupra muncii sau filmelor tale, cu mai puțină distragere a atenției. Dacă temperaturile CPU sau GPU cresc, ventilatoarele se pornesc din nou automat.

Experiențe rafinate

Dincolo de hardware și design funcțional, designerii și inginerii ASUS s-au concentrat și pe elementele de confort care oferă utilizatorului o experiență excelentă. Cum probabil ai remarcat și tu, sesiunile prelungite de jocuri pot încălzi componentele interne ale unui laptop și pot încălzi excesiv tastatura de deasupra. Așa că, pentru a-ți păstra degetele reci, există mici orificii de aerisire în jurul tastelor WASD, care permit ventilatoarelor să tragă aer rece în carcasă de sus.

Construite pentru a rezista, comutatoarele tastaturii lui Strix SCAR sunt proiectate să reziste la peste 20 de milioane de apăsări, iar iluminarea RGB per tastă permite o flexibilitate nelimitată prin intermediul Aura Sync, inclusiv aranjamente de iluminare specifice jocurilor. Inspirându-se de la cele mai bune tastaturi de birou, tastele funcționale sunt distanțate pentru mai puține ratări, iar săgețile direcționale mărite sunt izolate, pentru un control precis al degetelor. De asemenea, cinci taste de acces rapid dedicate jocurilor sunt amplasate chiar deasupra părții stângi a tastaturii, pentru acces rapid la comenzile de control al volumului, la modurile de funcționare și la Armoury Crate. Tehnologia exclusivă ROG Overstroke înregistrează apăsarea tastelor mai devreme în timpul apăsării, permițând o experiență mai receptivă pentru jocuri și lucru.

Sunetul Hi-Res redat de acest laptop asigură audiții muzicale la aceeași calitate la care a fost realizată înregistrarea și o înaltă fidelitate superbă. Anularea zgomotului prin AI procesează atât sunetul de intrare, cât și cel de ieșire, pentru a filtra orice zgomot de fond deranjant, asigurând o claritate de cristal al apelurilor, discuțiilor și transmisiunilor tale. Două tweetere și două woofere alimentate de Smart Amp oferă un sunet mai bogat, cu un volum de 2,8 ori mai mare, bas de 3 ori mai puternic și o gamă dinamică de până la 3 ori mai mare decât în cazul alternativelor. Această configurație cu patru difuzoare oferă un sunet surround imersiv optimizat de tehnologia Dolby Atmos, pentru a oferi un sunet echilibrat și multidimensional pe tot spectrul, fără a pierde claritatea sau detaliile.

Autonomie bună

Strix SCAR merge întotdeauna până la capăt. Având o baterie de 90Wh, laptopul poate rezista teoretic aproximativ 10,5 ore de redare video înainte de a avea nevoie de o reîncărcare. Dar dacă te joci la setări maxime de calitate, va trebui să ții alimentatorul conectat, dacă vrei sesiuni prelungite de gaming. Pentru flexibilitate în deplasare, laptopul acceptă încărcarea prin USB Type-C de până la 100 W. La încărcarea cu ajutorul adaptorului de alimentare de 240 W furnizat, SCAR se poate reîncărca de la zero la 50% în doar 30 de minute.

Adaptorul este masiv și este destinat șederii sub birou, în deplasări nu face decât să-ți încarce bagajul, fiind de preferat unul USB-C.

ROG STRIX SCAR 15 G533ZW

Software care îți oferă control complet

Atunci când vrei să ajustezi setările, să monitorizezi temperaturile sau să te joci cu laptopul tău, Armoury Crate este centrul tău de comandă. Comutarea automată între modurile Silențios, Performanță și Turbo este doar începutul pentru profilurile de scenariu. Monitorizarea în timp real îți permite să vezi ce fac GPU-ul, CPU-ul și memoria. De asemenea, poți  defini preferințe specifice aplicației pentru alte setări vitale ale sistemului, cum ar fi configurația iluminării, dacă tasta Windows sau touchpad-ul sunt activate și ce profil GameFirst VI și Sonic Studio III să utilizezi. Iluminarea RGB poate fi ajustată în funcție de joc cu Aura Sync. Iar profilurile de ventilator și de alimentare îți permit să modifici din mers caracteristicile acustice și termice ale laptopului. Iar ofertele exclusive de jocuri îți mențin biblioteca mereu bine garnisită.

Concluzia logică

Este că probabil nu vei găsi în acest moment un laptop de gaming mai avansat decât ROG STRIX SCAR 15 G533ZW. Combinația redutabilă dintre hardware-ul puternic și designul funcțional duce la o experiență în utilizare cu adevărat deosebită. Acest laptop nu a fost proiectat doar ca o demonstrație de forță a unui producător, deși este fără îndoială și așa ceva. Dar simpla aglomerare de hardware de ultimă generație, care îți poate aduce procente de performanță în plus, este atractivă doar până la următoarele lansări de hardware. Ceea ce rămâne însă este experiența și senzațiile premium pe care ți le va oferi în mod constant acest laptop, care poate deveni un adevărat companion de cursă lungă.

Evaluarea PC News

Performanță
Design
Conectivitate
Silențiozitate

Best performance

De regulă, laptopurile de gaming seduc prin nivelul de performanță oferit de hardware-ul de ultimă generație. Dar ROG STRIX SCAR 15 G533ZW va rămâne relevant și după ce parametrii lui harware vor deveni un loc comun, grație optimizărilor gândite de ASUS pentru confortul și senzația premium oferite utilizatorului.

Evaluarea cititorilor: Fii primul care evaluează!

To Top