Flanco estimează că social TV-urile vor deveni în următorii 5 ani principalul tip de televizoare achiziţionate de români. Conform portretului realizat de către reprezentanţii companiei, cumpărătorul român petrece peste 4 ore zilnic în fața televizorului, dar este, în acelaşi timp, și pasionat de prezența în rețelele sociale, alocând în medie, peste 4 ore navigării pe internet.
Pasiunea pentru canalul multimedia tradiţional – TV şi dezvoltarea comunicarii online, se regăsesc în obiceiurile de consum ale românilor, care adoptă rapid tehnologiile de ultimă ora. Astfel, una dintre principalele tendințe internaționale care își face simțită prezența și în România este social TV: comunicarea în timp real în rețelele sociale (Facebook, Twitter, Google Talks etc.) direct prin intermediul televizorului, cu ajutorul unor aplicaţii dedicate (widget-uri). Caracteristica social TV se regăseşte în specificaţiile producătorilor sub numele de Smart TV sau Internet TV.
Conform statisticilor, în România există circa 5 milioane de conturi Facebook și 50.000 de conturi Twiter, iar majoritatea utilizatorilor acestor reţele sunt și primii care adoptă tehnologia social TV. Accesul la servicii disponibile până acum doar prin intermediul PC-ului deschide apetitul românilor pentru acest segment de televizoare. Astfel, dacă în 2010 segmentul de social TV era aproape inexistent, evoluţia televizoarelor cu tehnologie de conectivitate la Internet a fost puternic vizibilă în piaţă în 2011, cota acestui segment înregistrând în anul 2012 valoarea de aproximativ 15%, în piaţa televizoarelor cu ecran plat.