Stiri

Veniturile grupului Digi Communications au crescut cu 8,6% în primul trimestru din 2021

Digi
Digi

Grupul Digi Communications N.V. a anunțat rezultatele financiare pentru trimestrul încheiat la 31 martie 2021. La nivel de grup, creșterea veniturilor a fost de +8,6%, până la 340,2 milioane de euro. Numărul total de abonați (totalul unităților generatoare de venit RGU) a urcat la 18,7 milioane, creșterea fiind de 13%.  Marja EBITDA ajustată a fost de aproximativ 122,5 milioane euro (inclusiv IFRS 16), o creștere cu 6,8 % față de aceeași perioadă a anului anterior.

Operațiunile din România și-au reconfirmat poziția de lider între piețele grupului, contribuind cu 61% la veniturile totale ale companiei. Pe locul secund, sub raportul veniturilor generate, s-a aflat Spania (23%), urmată de Ungaria (14%) și Italia (2%).

61% din veniturile Digi provin din România, 23% din Spania

În ianuarie-martie 2021, DIGI România a depășit cifrele cheie înregistrate în primul trimestru din 2020 și a ajuns la 13,1 milioane abonați (RGU) pe piața locală. Principalele segmente au fost internetul fix și pay-TV.

  • 4,9 milioane de abonați pay-TV
  • 3,4 milioane abonați de internet fix
  • 3,8 milioane abonați de voce și date mobile
  • 2,5 milioane de numere mobile portate din octombrie 2008

În România, DIGI are 4,9 milioane de abonați pay-TV (+15,6 % față de trim. I 2020) și respectiv 3,4 milioane abonați de internet fix (+19,7% comparativ cu trim. I 2020). Pe segmentul de date și voce mobile, DIGI România a marcat un nou record în ceea ce privește portabilitatea mobilă, atingând pragul de 2,5 milioane de numere mobile portate de la lansarea serviciului de portabilitate (octombrie 2008), în timp ce a adăugat alte 137.200 de numere portate în primul trimestru al anului 2021.

Operatorul este lider în privința portabilității numerelor mobile în ultimii 13 ani. La 31 martie 2021, serviciile de voce și date mobile livrate clienților români numărau 3,8 milioane abonați (RGU,+ 9,2% comparativ cu perioada precedentă).

Marja EBITDA a crescut la 48,3 % (inclusiv IFRS 16) datorită performanțelor operaționale, atât pentru serviciile de comunicații fixe, cât și pentru serviciile de comunicații mobile.

Rezultatele grupului DIGI în afara țării

Pentru al doilea trimestru la rând, DIGI Spania și-a păstrat poziția în primii 5 operatori de telefonie mobilă de pe piața locală. Adăugând noi clienți, în perioada ianuarie – martie 2021, DIGI Spania a ajuns la 2,5 milioane abonați (RGU) pentru serviciile mobile de voce și date, o creștere de 23,6 % față de trim. I 2020. Numărul de abonați (RGU) pentru serviciile fixe de internet a crescut cu 120,4%, ajungând la 249.000. În segmentul serviciilor de internet fix, DIGI și-a extins amprenta rețelei de fibră optică, continuând să atragă noi utilizatori de internet de mare viteză. Prin urmare, contribuția operațiunilor iberice la EBIDTA consolidată a grupului a atins 23 %, pe lângă contribuția îmbunătățită la veniturile generale. La finalul lunii martie, acoperirea rețelei de fibră optică a DIGI Spania ajunsese la 42 din cele 50 de regiuni ale Spaniei.

DIGI Ungaria a continuat să acorde o atenție deosebită evoluțiilor treptate, pentru a deservi nevoile abonaților săi cu cele mai noi tehnologii în domeniul furnizării de servicii de pay-TV, internet și voce și date mobile. În Italia, numărul de RGU pe segmentul telefoniei mobile (ca operator mobil de rețele virtuale – MVNO) a crescut de la 230.000 în trimestrul 1 2020 la 268.000 în trimestrul 1 2021.

„Ne bucurăm că rezultatele din primul trimestru al anului 2021 au arătat o creștere continuă și durabilă a operațiunilor noastre. Le suntem recunoscători clienților noștri, echipelor DIGI și partenerilor pentru oportunitatea de a obține aceste rezultate. Continuăm să ne adaptăm, în aceste vremuri dificile, pentru a aborda reajustările pieței din cauza crizei pandemice, modificările nevoilor consumatorilor, incertitudinea privind reglementările și lipsa de predictibilitate socială și economică.

Prioritatea noastră a fost consolidarea pozițiilor de piață obținute, extinderea rețelelor fixe și mobile pe toate piețele noastre, diversificarea ofertelor și a portofoliului pentru a satisface nevoile în creștere ale clienților noștri. Extinderea bazei noastre de clienți este dovada că DIGI reprezintă prima alegere pentru milioane de utilizatori de internet, cablu TV, voce mobilă și date”, a declarat Serghei Bulgac, CEO DIGI Communications N.V.

To Top