Stiri

Xiaomi înregistrează rezultate record

Xiaomi Mi 10T Lite
Xiaomi Mi 10T Lite

Xiaomi Corporation a anunțat azi rezultatele financiare neauditate pentru primele trei luni din 2021, până la data de 31 martie 2021. În ciuda politicii occidentale, menite să afecteze interesele comerciale ale companiilor chineze, Xiaomi își menține traiectoria crescătoare.

În primul trimestru din 2021, veniturile totale și profitul net ajustat al Xiaomi au depășit cu mult estimările. Venitul total a fost de 76,9 miliarde RMB (9,90 miliarde euro), în creștere anuală cu 54,7%, în timp ce profitul net ajustat a fost de 6,1 miliarde RMB, în creștere anuală cu 163,8%.

Repere financiare pentru Q1 2021:

  • Venituri totale de 76,9 miliarde RMB, creștere anuală de 54,7%
  • Profit brut de aproximativ 14,2 miliarde RMB, creștere anuală de 87,4%
  • Profit net ajustat neauditat de 6,1 miliarde RMB, creștere anuală de 163,8%.

În primul trimestru al anului 2021, Xiaomi a continuat să crească semnificativ pe segmentul de telefoane inteligente. Încasările din telefoane inteligente au crescut cu 69,8%, la 51,5 miliarde RMB pe an. Livrările globale de smartphone-uri în această perioadă au ajuns la 49,4 milioane de unități, iar marja profitului brut pentru acest segment a fost de 12,9%. Potrivit Canalys, Grupul și-a menținut poziția a 3-a în ceea ce privește livrările de smartphone-uri la nivel global în cursul trimestrului, înregistrând o cotă de piață de 14,1%.

Vânzările de telefoane inteligente în China și-au menținut, de asemenea, traiectoria de creștere rapidă. Potrivit Canalys, în primul trimestru al anului 2021, Xiaomi a urcat pe poziția a 4-a, câștigând o cotă de piață de 14,6%. Grupul și-a consolidat și mai mult poziția pe piață pe canalele de vânzare online. Potrivit datelor provenite de la terțe părți, cota de piață a vânzărilor online ale Xiaomi în China s-a majorat la 38,0% în primul trimestru al anului 2021, de la 18,5% în primul trimestru al anului 2020.

Între timp, compania și-a extins, de asemenea, prezența în retailul offline în China. La 30 aprilie 2021, numărul magazinelor din retailul offline a depășit 5.500, o creștere de peste 2.300 de magazine față de 31 decembrie 2020.

Creștere în Europa

În primul trimestru din 2021, veniturile Xiaomi pe piețele externe au avut o creștere anuală de 50,6%, până la 37,4 miliarde RMB. Potrivit Canalys, cota de piață a Xiaomi în primul trimestru plasează compania în top cinci companii de smartphone-uri în ceea ce privește livrările în 62 de țări și regiuni la nivel global și pe locul 1 în 12 țări și regiuni.

Xiaomi și-a îmbunătățit și mai mult poziționarea competitivă pe piețele cheie. Potrivit Canalys, în primul trimestru al anului 2021, Grupul s-a clasat pentru prima dată în top 2 în Europa, după o creștere anuală de 85,1% a livrărilor de smartphone-uri, permițând companiei să mențină cota de piață de 22,7%.

Primul loc în Europa de Est

Remarcabil este faptul că Xiaomi s-a clasat pe locul 1 în Europa de Est pentru al doilea trimestru consecutiv, deoarece livrările de smartphone-uri au crescut anual cu 81,8% și iar cota de piață a atins 32,5%. Xiaomi s-a clasat pe locul 1 pentru prima dată în Rusia, cu o cotă de piață de 32,1%.

Grupul și-a păstrat poziția în top 3 în Europa de Vest, cota de piață crescând la 16,6%, după o creștere anuală de 89,3% a livrărilor de smartphone-uri. Grupul s-a clasat pe locul 1 în Spania pentru al 5-lea trimestru consecutiv, după ce a obținut o cotă de piață de 35,1%.

În plus, Xiaomi a urcat pe locul 2 în Italia, și-a păstrat locul 3 în Germania și Franța și a intrat pentru prima dată în top 5 în Marea Britanie, toate aceste țări înregistrând o rată anuală de creștere a livrărilor care depășește 90%. Mai mult, Xiaomi s-a clasat pe locul 1 pentru al 14-lea trimestru consecutiv în India în ceea ce privește livrările de smartphone-uri, cu o cotă de piață de 28,3%.

To Top