Companiile nu sunt foarte fericite când utilizatorul reușește repararea produsului și prelungirea duratei de viață. Nici producătorii auto nu se împacă prea bine cu ideea că mașinile lor încă mai pot fi reparate, de aceea fac eforturii considerabile pentru a complica cât de mult lucrurile și de a determina clienții să achiziționeze viitorul model.
Apple este una dintre companiile care nu a dorit ca produsele sale să poată fi reparate și a luptat în mod activ pentru convingerile sale. În ultimii 10 ani am văzut numeroase computere Apple care sunt aproape imposibil de reparat sau upgradat. În cazul telefoanelor lucrurile sunt și mai complicate. În interiorul aparatului există numeroși senzori gata să blocheze telefonul sau să-l determine să funcționeze într-un mod limitat. Spre exemplu, la începutul acestui an, depanatorii profesioniști au descoperit că înlocuirea ecranului de pe iPhone 13 ar dezactiva Face ID.
Recent, Apple a hotărât să vândă piese și componente către consumatori și va oferi și ghiduri de reparație. Mișcarea este o adevărată supriză, Apple fiind cunoscută ca o companie puțin flexibilă.
Diverse organizații americane au luptat pentru dreptul la reparații. Nathan Proctor, director senior în cadrul Right to Repair la Public Interest Research Groups (PIRG) a spus „Mișcarea Apple este ceea ce au cerut avocații și a fost întotdeauna posibil”. Publicația iFixit a fost la fel de încântată, spunând că mișcarea este „lucrul potrivit pe care Apple îl poate face”.
Legislația privind dreptul la reparații este discutată în aproape jumătate dintre statele americane și este foarte probabil să devină o tendință la nivel internațional. Scopul este de a mări durata de viață a produselor și de a limita cantitățile de gunoi generate. Industria electronică se face vinovată de unele dintre cele mai periculoase deșeuri care ajung în natură. Multe produse aflate la sfârșitul durate de viață ajung pe continentul african sub formă de așa zise ajutoare umanitare.