Stiri

BMW anunță viitorul sistemului de afișare și operare BMW iDrive

BMW iDrive
BMW iDrive

Sistemele de operare pentru autovehicule sunt un lucru pe care nu-l vom putea evita și care va trebui standardizat la un moment dat. Standardizarea va depăși simpla capacitate de a rula fișierele cu format comun sau de a afișa paginile web și ar trebui să meargă mai departe, spre integrarea diverselor unități de control și a senzorilor digitali prezenți pe subansamblele autovehicului.

Aceste oportunități au fost identificate de giganții IT, care și-au construit divizii auto ce livrează sisteme multimedia către Tesla, BMW, Mercedes sau chiar Dacia. Din câte cunoaștem, sistemele multimedia de pe Mercedes sunt livrate de Harman Kardon (Samsung), iar cele de pe Dacia de LG.

Automobilele BMW au propria abordare pentru sistemele multimedia ale vehicului și spre deosebire de Tesla, care mizează pe o tabletă mare, bavarezii nu renunță la butoane. În general, șoferii apreciază prezența butoanelor, acestea fiind mult mai practice. Șoferul nu își ia ochii de la drum și nu poate naviga printr-un meniu ce schimbă în permanență poziția butoanelor și a funcțiilor.

Interfața grafică a automobilelor seamănă cu un joc de PC în care ești captiv și nu poți să ieși pentru a accesa sistemul de operare care e în spate. De aceea e foarte ușor pentru orice companie (chiar și pentru cele mai puțin potente financiar) să-și creeze propria temă, să schimbe culorile și elementele grafice, la fel de ușor cum o faceți pe un telefon mobil cu Android.

La Consumer Electronics Show (CES) 2021, BMW a prezentat ultima versiune iDrive, care se aliniază tendițelor pieței și merge spre integrarea ecranelor și a comenzilor vocale. Nu știm cine este furnizorul acestui sistem multimedia, dar în mod sigur nu e fabricat de nemți.

Comenzile vocale de pe sistemele multimedia auto au fost subiectul numeroaselor glume, recunoașterea vocală fiind pur și simplu nefuncțională în condițiile lumii reale. Între timp, Microsoft, Google și Amazon au făcut progrese în dezvoltarea algoritmilor de recunoaștere vocală, iar acum poate profita de acest lucru și industria auto. Cu alte cuvinte, indiferent de automobilul pe care îl aveți, fie că e fabricat în India sau în Statele Unite ale Americii, recunoașterea vocală ar putea să vă uimească.

BMW iDrive la CES 2021

BMW dorește să obișnuiască șoferii cu activarea diferitelor funcții cu ajutorul elementelor de gestică și nu prin-un buton individual. La fel ca și Tesla, BMW încearcă să elimine butoanele. Nu face acest lucru de dragul clienților, ci pentru că fiecare buton fizic adaugă un cost suplimentar automobilului, prin urmare cele două ecrane ar trebui să fie singura cheltuială a companiei. După ce trece elementul de noutate, s-ar putea ca șoferii să urască aceste elemente și să prefere din nou butoanele. În istoria automobilului, au fost momente în care s-a încercat renunțarea la volanul conectat fizic la roți, la ramele ușilor sau la butoane. Toată lumea își dorește să inoveze, însă roata trebuie să fie obligatoriu rotundă!

To Top