Siteurile afiliate eMAG, care au mizat pe comisioane substanțiale din profitshare de Black Friday, vor trebui să aibă răbdare până la procesarea comenzilor.
Editia de anul trecut a insemnat pentru noi cea mai buna scoala posibila din toate punctele de vedere. Daca din exterior s-a vazut doar caderea serverul timp de aproape o ora si livrarile care au intarziat cateva zile peste promisiuni, echipa eMAG a facut eforturi extrem de mari sa gestioneze volumul de comenzi. Am invatat si am automatizat cea mai mare parte a activitatilor. Traficul, logistica, ofertele – toate componentele acestei zile in care se deruleaza in cateva ore activitatea dintr-o luna de vara – nu le poti simti si gestiona decat traind pe viu experienta si invatand din greseli.
Ati intrebat multi dintre voi de ce nu am anuntat ora de incepere, desi anul trecut am pornit la ora 5. Explicatia este simpla – din studiile facute si din activitatea online de saptamana trecuta am estimat un trafic record, mult peste anul trecut. Asa a si fost – de trei ori mai mare, daca ne referim la numarul de vizitatori simultani. In online atat volumul de trafic e important cat si distibutia lui in timp, astfel incat concentrarea la ora fixa a sute de mii de vizitatori este fatala pentru cele mai redutabile servere. Desi ne-am pregatit foarte bine, ca dovada ca dupa depasirea varfului, serverele au raspuns instantaneu in peste 95% din timp, am avut o perioada de 20 de minute in care nu am fost online. Daca am fi anuntat ora exacta, probabil ca perioada de cadere ar fi fost mai mare si revenirea mult mai dificila.
Va multumim ca ati fost alaturi de noi in cea mai nebuna zi a anului! Si… promotiile au fost suplimentate pe eMAG – CLICK AICI. Si nu doar atat, vinerea aceasta este doar inceputul unui sezon extraordinar de promotii 🙂
Statistici Black Friday la ora 12:
100.000+ produse comandate
70.000+ de comenzi
peste 1,2 milioane de vizite