Editorial

Cum isi pregatesc corporatiile clientii?

Corporațiile își pregătesc viitorii clienții încă din școala generală. Insistențele unor companii de a “dona” școlilor software ascunde de fapt interese mari ce constau în familiarizarea elevilor cu funcțiile și facilitățile principalelor aplicații.

Microsoft este reconoscut pe plan global pentru astfel de pactici, elevul obligat să învețe Office în liceu va îmbrățișa același program și atunci când va fi manager. România alocă sume importante de la bugetul de stat și obligă elevii să asimileze cunoștințe ce mai târziu vor fi exploatate de corporație. Fiecare elev obișnuit în scoala generală și liceu cu software-ul unei corporații, ce intră în programa școlară, va deveni peste ani un client dispusă să scoată din buzunar mai bine de 1000 de dolari. Cum de Ministerul Învățământului din România promovează necondiționat software-ul unei corporații străine este cu totul altă problemă ce nu ține de un site IT.

Statele europene, mai puțin cele din partea de est, au renunțat în a mai promova software-ul unei anumite companii. Fișierele text sunt livrate în formate deschise, ODF spre exemplu, iar lucrătorii din administrație lucrează cu Linux.
Pe lângă sumele enorm de mari ce pot fi economisite, elevii pot învăța informatica de la bază și nu doar să mute cursorul pe anumite suprafețe colorate.

Promovarea intereselor proprii în unitățile de învățământ disimulate în donații și acte de caritate rămâne un instrument puternic utilizat frecvent de orice corporație globală.

To Top