Editorial

Enciclopedia Britannica renunta la tipar

Encyclopædia Britannica renunta la editia printata

Se mai intreba cineva daca printul are viitor? Astazi am aflat din Financial Times ca Enciclopedia Britannica (Encyclopaedia Britannica) a renuntat la editia printata dupa 244 de ani si 32 de volume.

In 1991 piata enciclopediilor era estimata la 1,2 miliarde de dolari, iar liderul incontestabil era Britannica cu vanzari anuale de 650 milioane de dolari. Britannica folosea un sistem de vanzare door to door, iar un set costa 1000 de dolari.

Peste numai doi ani, in 1993 Microsoft a lansat Encarta pe CD la 99 de dolari, iar vazarile Britannica au scazut la aproape jumatate (325 milioane de dolari) si si-a concediat toti agentii care vindeau door to door.

Encarta i-a adus companei Microsoft 100 de milioane in 1993.

Dupa ce sisteul Wikipedia a devenit popular, vanzarile Britannica au scazut si mai dramatic, iar in 2009 din cauza rezultatelor slabe si a concurentei online Microsoft a renunat la Encarta.

Ultimul volum din Encyclopaedia Britannica s-a vandut in doar 8500 de exemplare, comparativ cu cele 120.000 vandute in 1990.

Parerile diferite despre online versus print raman: unii considera ca informatia trebuie sa fie gratuita, iar Internetul ofera acest lucru, altii afirma ca informatia printata este realizata de profesionisti in timp ce in online apar mari erori.

Encyclopædia Britannica renunta la editia printata

To Top