Stiri

Lenovo anunță rezultatele financiare petnru trimestrul doi

Lenovo Thinkpad X1 Carbon Mystique

Grupul Lenovo a anunţat rezultatele pentru al doilea trimestru fiscal (1 iulie – 30 septembrie 2014). Veniturile trimestriale ale companiei au fost de 10.5 miliarde USD, în creştere cu 7 procente faţă de aceeaşi perioada a anului trecut. Profitul realizat în acest trimestru a crescut şi mai rapid, cu 24 de procente faţă de anul anterior, până la nivelul pre-impozitare de 329 milioane USD, în timp ce profitul net a crescut cu 19 procente, până la 262 milioane USD.

Profitul brut al companiei în al doilea trimestru fiscal a crescut cu 15 procente faţă de anul trecut, până la 1.46 miliarde USD, cu o marjă brută de 13.9 procente. Profitul operaţional pentru acest trimestru a crescut cu 29 de procente faţă de anul anterior, până la 365 milioane USD. Câştigul de bază per acţiune a fost în al doilea trimestru fiscal de 2.52 cenţi USD. Rezervele nete de numerar ale companiei erau de 3.2 miliarde USD în 30 septembrie 2014. Consiliul Director al Lenovo a stabilit acordarea de dividende interimare de 6 cenţi HK.

În China Lenovo a avut venituri de 3.8 miliarde USD în al doilea trimestru fiscal, în scădere cu 2 procente faţă de anul anterior, ceea ce a reprezentat 36% din veniturile globale ale companiei. În al doilea trimestru, Lenovo şi-a protejat poziţia de lider cu o cotă de piaţă de 37 de procente. Compania continuă să investească în 4G şi îşi extinde canalele de acces la piaţă pentru a-şi mări competitivitatea în segmentul telefoanelor.

Lenovo Thinkpad X1 Carbon Mystique

Lenovo Thinkpad X1 Carbon Mystique

In zona Asia Pacific, veniturile Lenovo au totalizat 1.6 miliarde USD în al doilea trimestru, adică 15 procente din veniturile globale ale companiei, în creştere cu 3 procente faţă de anul anteior, cu o marjă operaţională record de 4.4 procente, în creştere cu 2.7 puncte faţă de anul anterior şi o cotă de piaţă record în categoria PC-urilor de 16.0 procente, în creştere cu 1.5 puncte faţă de anul anterior. Livrările de smartphone-uri au fost de asemenea mari în zona ASEAN.

Veniturile Lenovo în zona Europa/Orientul Mijlociu/Africa (EMEA) înal doilea trimestrufiscal şi-au continuat creşterea rapidă, cu 753 milioane USD, adică 33 de procente, până la 3 miliarde USD. Acest succes a determinat o contribuţie record la veniturile globale ale Lenovo de 29 de procente. În trimestrul II fiscal, Lenovo a atins în EMEA o cotă de piaţă record în categoria PC-urilor, de 19.3 procente, în creştere cu aproape 44 de procente. În aceasta categorie Lenovo a devenit lider de piaţă în 16 ţări din regiunea EMEA, consolidându-şi locul 2 în ansamblul pieţei PC-urilor din EMEA.

În cele două Americi veniturile au fost de 2.1 miliarde USD în al doilea trimestru fiscal, nivel neschimbat faţă de anul anterior, şi reprezintă 20% din veniturile globale ae companiei. În cele două Americi Lenovo a atins o cotă de piaţă de 11.3 procente şi a rămas pe locul trei. În America de Nord veniturile şi livrările au crescut, în timp ce compania se confruntă cu un mediu macroeconomic dificil în Brazilia.

Cele mai populare

Mergi la început