Știrile de ieri au fost puse în umbră de publicarea comunicatului de presă ce anunța vânzarea celui mai mare magazin online românesc. Astăzi au apărut noi detalii despre acest eveniment.
Naspers va deține 70% din acțiunile companiei eMAG, Iulian Stanciu 21,6% iar Radu Apostolescu va păstra 8,4% din acțiuni. Intrarea grupului Naspers în acționariat a fost determinată de poziția eMAG în retail-ul regional, intenția grupului fiind capitalizarea know how-ul companiei locale pentru expansiunea grupului in regiune.
Iulian Stanciu va asigura managementul companiei în calitate de Director General eMAG, în vreme ce Radu Apostolescu va ocupa poziția de Director de Dezvoltare.
eMAG se va extinde pe principalele pieţe din Estul Europei. Un prim pas va fi făcut anul acesta prin intrarea în Bulgaria, urmând ca în scurt timp să se demareze noi operațiuni pe alte piețe mari din regiune.
eMAG a înregistrat în 2011 o cifră de afaceri de 145 mil EUR, echipa companiei numărând în prezent peste 450 de membri. Retailer-ul deține un portofoliu de peste 60.000 produse, dezvoltate de 400 de branduri internaționale
Naspers este un grup media lider pe piețele emergente, cu operațiuni în 133 de țări și venituri anuale ce depășesc 5,3 miliarde $. Naspers este listat la Johannesburg Securities Exchange (JSE) și listat cu certificate American Deposit Receipt (ADR) pe London Stock Exchange. Principalele operațiuni ale grupului se desfășoară în domeniul internetului (cu focus pe comerț online și platforme de social media), televiziune cu plată și furnizarea de tehnologii conexe, precum și print media. Naspers este recunoscut pentru numeroasele investiții în companii lider în mediul online, cu operațiuni pe piețele emergente, precum Tencent – cel mai mare provider de internet și servicii mobile cu valoare adăugată din China, Mail.ru – cea mai mare companie de internet din Rusia și MIH Allegro, o companie cu un portofoliu diversificat de ecommerce și operațiuni în peste 15 țări din Europa Centrală și de Est.