Stiri

Orange România publică rezultatele financiare

logo orange

Grupul Orange a anunțat ieri, 25 iulie 2013, rezultatele financiare pentru primul semestru al anului 2013, valabile la 30 iunie.

In prima jumatate a acestui an, Orange Romania a inregistrat venituri totale de 449 milioane de euro, in scadere cu 0,6%, in baza comparabila, fata de perioada similara a anului trecut. Din totalul acestora, 230 milioane de euro au fost obtinute in al doilea trimestru al lui 2013, inregistrand o crestere de 0,2% fata de aceeasi perioada din 2012. Daca se exclude efectul diminuarii tarifelor de interconectare, cresterea veniturilor este de 3,8% comparativ cu trimestrul al doilea din 2012. Acest lucru confirma tendinta de stabilizare observata in 2012 si mentinuta in primele trei luni ale anului 2013.

La 30 iunie 2013, Orange Romania avea 10.200.144 de clienti, cu aproximativ 154.000 mai multi decat la finalul lunii iunie 2012.

Se inregistreaza o tendinta de migrare a utilizatorilor dinspre cartele preplatite catre abonamente, sustinuta de planurile tarifare flexibile, adaptate nevoilor de comunicare ale clientilor, precum si de ofertele de smartphone-uri accesibile. Astfel, in ultimele 12 luni numarul de abonati a crescut cu peste 6%.

logo orange

Evolutia traficului de internet pe mobil continua pe un trend ascendent inregistrand in primul semestru al acestui an o crestere de 90% fata de perioada similara din 2012, pe fondul cresterii vanzarilor de smartphone, al dezvoltarii de aplicatii si servicii menite sa imbunatateasca experienta de utilizare a clientilor si sa le aduca lumea digitala mai aproape. De asemenea, un factor determinant al acestei cresteri il reprezinta investitiile in extinderea si imbunatatirea retelei de date mobile.

In acest context, se remarca o crestere constanta a numarului de clienti interesati sa beneficieze de facilitatile oferite de smartphone-uri. Astfel, numarul utilizatorilor activi ai aplicatiei „Contul Meu” a crescut cu 200% in primul semestru din 2013 fata de aceeasi perioada a anului anterior, iar cel al clientilor care folosesc serviciul „Orange Expert”, dedicat utilizatorilor de smartphone, a crescut cu 126% in primele sase luni ale anului in curs fata de primul semestru din 2012.

Prima jumatate a anului 2013 a marcat un moment important pentru Orange – intrarea pe piata de televiziune.

To Top