Furnizorii de soluții pentru plațile electronice încearcă încurajarea acestui tip de tranzacții. Realitatea îi contrazice, din păcate, fraudele cu carduri fiind la ordinea zilei iar numărul persoanelor afectate tot mai mare. De cele mai multe ori, comercianții sunt cei care fură datele de pe carduri iar o simplă plată la o benzinărie e echivalentă cu pierderea portofelului.
Un renumit profesor universitar de la Academia de Studii Economice din București spunea: „Banul care îți pleacă din mână nu mai e banul tău„. Putem spune că bani de pe cardurile voastre nu sunt banii voștri, sunt banii băncii.
Tentativele de fraudă la plata online în magazinele care lucrează cu platforma de comerţ electronic ePayment au fost în 2011 mai puţine cu 15% faţă de anul anterior. Astfel, sistemul anti-fraudă ePayment, având în centrul său departamentul anti-fraudă care lucrează 24/7/365, a protejat magazinele online de pierderi de aproximativ 520.000 de euro, în fiecare lună fiind identificate în medie 400 de tentative de fraudă.
Mai mult, la numărul tentativelor de fraudă identificate automat sau manual de către specialiştii ePayment în securitate la plata online, se adaugă un număr mediu de peste 15.000 de incidente de plată procesate de către operatorii companiei în 2011.
În ceea ce priveşte tentativele de fraudă, domeniile cele mai interesante pentru cei care au încercat să păcălească vigilenţa sistemului de securitate ePayment au fost: telecom (41% dintre încercări s-au îndreptat către acest domeniu, favorite fiind aici site-urile pentru reîncărcarea cartelelor prepay), servicii turistice (22%) şi alte servicii (13%).
Cele mai puţin predispuse domenii la încercările de fraudare au fost retail IT&C, divertisment şi plata de utilităţi, fiecare dintre ele însumând între 1 şi 4% din totalul încercărilor de fraudă.